Gå til innhold

Kan han ha sterilisert seg uten at jeg vet det?

Anbefalte innlegg

Min mann vil absolutt ikke ha flere barn enn det ene vi har, men etter at han fikk ansvar for prevensjonen for et par mnd siden har han ikke brukt noe. Sier han glemmer å kjøpe/hoppe av.

Jeg begynner å lure på om han har sterilisert seg uten at jeg vet om det - er dette mulig? Han måtte vel gått med bandasje e.l. en stund etterpå?

Noen som vet?

Fortsetter under...

Fullt mulig. En trenger ikke noe på etter en sterilisering. Han får kun en prikk på hver side av området over penis. Merke etter der de gikk inn...men de sees såvidt samme dag, og forsvinner fort. Spør han rett ut vel. Han kan da ikke lure deg sånn

Klart han kan ha det.. han har rent juridisk ikke noe opplysningsplikt ovenfor deg.. Min mann fikk kun to små snitt på pungen.. som fort forsvant.. Etter ca 1 uke hadde vi sex igjen.. (mest pga at jeg engstet meg for å gjøre han vondt.... han var vel egentlig lysten litt føre) Om du kjenner på pungen kan du kjenne en "klemme" på hver side...

Spør da vel ;)

Håper noen av dere har barn fra før? Syns synd i barn som ikke får søsken på grunn av foreldrene ikke vil ha flere enn en :(

Er så klart noe annet når man ikke KAN få flere barn av diverse grunner, men å bare velge at det er slutt etter et barn er egoistisk!

Annonse

Det tar ca 3 måneder før en mann er sikker etter en sterilisering, Så før det må en bruke annen prevensjon.

Hilsen helsesekretær som hadde tidligere som del av arbeidet å sjekke om der var levende sædceller etter sterilisering i laben.

Takk for svar - da tror jeg ikke han har gjort det - siden jeg hadde spiral fram til mai, og det ikke har gått tre mnd. I tillegg er han liveredd for sprøyter/å bli skjært i, og jeg tror egentlig ikke han er så hensynsløs at han gjør slikt uten å si fra.

Så satser på at han begynner å bli klar for en til, men tør ikke spørre enda - i frykt for at han tenker seg skikkelig om og finner fram kondomene:-)

Vel, vi har faktisk et supert forhold, og jeg respekterer hans syn om at han ikke vil takle å følge opp et barn til. Men en annen ting er om han faktisk bevisst eller ubevisst har ombestemt seg, for jeg vet at han er sterkere enn han tror psykisk, i tillegg til at jeg er veldig sterk. (Han er bipolar, men han takler det så godt som det er mulig (bl.a. er det ingen som merker det), er i full jobb etc. etc.)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...