Gå til innhold

Gravide ute på by'n

Anbefalte innlegg

Hvorfor har alle problemer med det.

Etter jeg ble gravid, er det ingen som spør om jeg vil være med lenger.

Jeg er gravid, ikke syk.

Jeg har fremdeles lyst til å ha et sosialt liv, også på lørdagskvelden.

Gravide KAN gå på by'n å ha det gøy. Vi kan bare ikke drikke....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143433496-gravide-ute-p%C3%A5-byn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som har problemer med det da?:) Nå har ikke jeg gått gravid siden 08 da, var bare 19 da jeg ble gravid, så alle mine venninner gikk veldig mye ut på den tiden. Jeg var med på et vorspiel engang og drakk alkoholfri øl, og ble spurt av en kar som var der om hvorfor ikke jeg skulle ut. Hehe. Han så ikke den store magen min skjult under kjolen tydeligvis, ellers var han bare veldig full. Har da sett gravide damer ute jeg iallefall :) Jeg var iallefall redd for at folk skulle knuffe litt uforsiktig borti magen min ute, fulle folk er jo lite pålitelig sånn sett. Du kan jo bare spørre venninnene dine om du får bli med ut da? De sier vel ikke nei.. :)

Si det til vennene dine da :) Jeg har vært ute noen ganger, blir raskere sliten da og litt sjokka over hvor fulle folk faktisk er, hehe, men er jo sånn selv også til vanlig :P

Noe som plager meg litt er alle blikkene/reaksjonene man får hvis man f.eks drikker alkoholfri øl, virker ikke som folk fatter at man kan drikke alkoholfritt og tror man er på fylla med kul på magen.. så forbered deg på den ;)

jeg drikker ikke når jeg er ute på byen, verken gravid eller ikke. Liker ikke alkohol bare. Men jeg har det like artig for det - ser ikke problem med at en gravid er ute på byen, bortsett fra ett unntak: når man vet at det er folk på fest som oppfører seg farlig i fylla, hadde jeg som gravid holdt meg unna akkurat denne festen.

Helt ok at man som gravid går ut å hygger seg. Da jeg skulle ha mitt første barn så klarte jeg ikke pga røyking ute, men med de andre to så har jeg vært ute både å spist, men også vært med venninner ute på bar, kjøpte meg alkoholfri øl som jeg var veldig glad i som gravid. Fikk noen rare blikk, men jeg brydde meg ikke. Unngikk de mest sammestimlede stedene, orket heller ikke danse noe særlig.

Annonse

Jeg var ute med broren min i uke 37. Nå skal det sies at jeg var veldig pigg da. Drakk ikke, men satt på en barkrakk med gode venner og drakk cola med isbiter og sitron. Ingen som så noe rart på meg. Jeg hadde det morsomt jeg. Var ute mange ganger før det også. Var med samboer på fester osv. Lot meg ikke bli innesperret og "kjedelig" bare fordi jeg var gravid.

Husker så godt nr jeg som 20-åring ble gravid Der forsvant alle "vennene" mine! Eller mesteparten. For da kunne jeg ikke drikke lenger. Så jeg fikk vite hem de skikkelige vennene mine var iallfall!

Men jeg var ofte på byen og hadde det gøy! :-)

Jeg er anonym lenger oppe som ikke drikker. Og ja, jeg blir svært sjelden invitert med på fest eller på byen. hvis jeg spør om folk skal, så skal de med noen andre. Er nok alkoholen som mangler hos meg, men jeg gidder ikke å gi etter for presset og drikke noe jeg ikke synes smaker godt.

Jeg var ute på byen flere ganger sist svangerskap, var med på lokal puben og hørte på musikk og danset, var på festivaler, på hjemme fester hos venner av oss, var ingen av de som så rart på meg. Jeg passet på det når jeg var på pubben, å drikke fanta rett av flaska ol, da det er mye rykte spredere her, og da kunne jo ingen påstå at jeg satt der og drakk alkohol som gravid.

Annonse

alkoholfrie drinker <3 nam nam! Drakk det når vi var ute etter fødsel også, syntes de var bedre enn alkohol drikkene ;) Vennene mine syntes det var moro å være med meg ut på byen, på tross av gravid magen.

Men ingen av de ba meg med ut først, de tengte nok at man ikke dro ut på pub ol når man var gravid, så jeg inviterte med meg dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...