Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #1 Del Skrevet 28. juli 2011 Startet eget firma i slutten av april, jobbet 3 dager i april, og hele mai, ble desverre sykmeldt helt i starten av juni, 6 juni, da hadde jeg allerede vært hjemme siden 1 juni. Er til utredning, og får ikke lov av legen å jobbe. Da er det sånn at uten egen forsikring er det 17 kalenderdager først uten betalt, men så kan man få sykepenger. Jeg søkte om sykepenger 27 juni, altså litt på etterskudd. Ble lovet at dette skulle gå fort, max 3 uker. Så har jeg ringt da, for å sjekke, ca 1-2 ganger i uka om de har alt de skal. Var først sist uke de hadde registrert all informasjonen, fikk da beskjed om at pengene burde være på konto i dag! Så da ringte jeg i dag, bare for å forsikre meg om at de hadde blitt utbetalt i det hele tatt. Njaa, da var de usikre, alt var ikke registret, men så var det jo det allikevel,så skulle hun jeg pratet med ringe meg opp igjen. Neei..hun som hadde saken min måtte visst snakke med noen høyere opp siden firmaet mitt bare hadde eksistert i litt over en mnd, selv om jeg har dokumentasjon på inntekt fra dag en. Og de som hun måtte snakke med var på ferie, så jeg skulle ringe i slutten av neste uke for å sjekke at de hadde fått snakket med de. Jeg ble lettere irritert og sa at det var merkelig at jeg ikke hadde fått beskje om dette før, iom at jeg har ringt såpass ofte. Da fikk jeg til svar at "ja, men nå ringte jeg deg faktisk opp som jeg sa jeg skulle"..ehh?? DET ER JOBBEN DIN ELLER????? Kjenner jeg sliter skikkelig nå, snakk om at jeg ikke har fått inn ei krone på straks 2 mnd, 17 dager av disse jo bare sånn det er, men de resterende ukene.. Og så er det plutselig ikke sikkert at jeg får noe i det hele tatt?? Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre jeg..har liksom trøstet meg med etterbetaling (siden de på nav sa først at selvøøølgelig får du sykepenger)..men nå er det faktisk mulig at jeg taper flere titallstusen..hva gjør jeg med regningene osv?? Gråter av fortvilelse akkurat nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143433169-eg-har-aldri-skj%C3%B8nt-all-irritasjonen-retter-mot-nav-men-n%C3%A5n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #2 Del Skrevet 28. juli 2011 Du har ingen forsikringer som selvstendig næringsdrivende? Det første jeg gjorde når jeg starta opp var å ordne meg forsikring nemlig. Uten den får man også bare 66 % av dokumentert inntekt fra dag 17. Nei det viser seg stadig at de fordelene man har som ansatt et sted som forskutterer sykepenger/permisjonspenger, kan være ganske mye verdt. Også mange som søker permisjonspenger som må venter lenger enn lenge på de. Et annet problem med NAV er at de ikke er bundet av opplysningene de gir, dersom de viser seg å være feil. Selv om de har sagt til deg at du har rett, må du ikke stole på det, det kan være lurt å sette seg inn i alle reglene selv. Her står det en del: http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding+og+sykepenger/Sykepenger+til+selvstendig+n%C3%A6ringsdrivende+og+frilansere Håper det ordner seg snart så du får det du har krav på! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143433169-eg-har-aldri-skj%C3%B8nt-all-irritasjonen-retter-mot-nav-men-n%C3%A5n%C3%A5/#findComment-143433266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå