Gå til innhold

Noen som kjenner til Phil&teds søskenvognene? Blir veldig takknemmelig om noen kan hjelpe!

Anbefalte innlegg

Ønsker meg en vogn som kan brukes til nyfødt + 2 åring. Har en softbag fra tidligere som kan brukes i vogna.

Det jeg lurer på er om det er mulig å slå ned ryggen helt, plassere softbagen oppi og samtidig ha to-åringen sittende i søskendelen? Er det plass til det?

Lurer også på om det er mulig å koble fra søskendelen på alle modellene?

Fortsetter under...

spsm 1): Ja, det er slik det er ment å skulle gjøres den første tiden.

spsm 2): Ja, så vidt jeg vet (hatt modellene classic og dash), det er noe av poenget med konstruksjonen.

nb. Flotte vogner! Kommer til overalt, i motsetning til tradisjonelle søskenvogner.

Det vet jeg ikke, men vil tro det står på sidene deres under forklaring på vognen.

http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=932858&b_kid=828860

Vi har denne vognen til vår 2 åring og nyfødt baby, er VELDIG fornøyd, vi betalte 8000 for full pakke, det eneste jeg ikke likte var regntrekkene, men har kjøpt noen som ikke hører til vognen :)

Det er plass til softbag i selve vognen ja. Og plass til toåring i søskensetet over.

Jeg har Vibe og bruker en Carena softbag i.

MEN, det er et lite men nemlig, og det er at tyngden fra det største barnet gjør at søskensetet synker en del ned, og babyen får da bena i klem om de ligger strak (hvertfall etter et par mnd.)

Jeg løser det ved at jeg passer på at babyen ligger med litt bøyde ben og det ser ut til å gå bra. Bruker ikke vognen så veldig mye, så har ikke vært noe stort problem for min del.

Søskendelen kan fjernes ja, og vognen kan brukes som enkelvogn uten problem. Søskendelen kan også plasseres ved handlekurven(under styret). Men det er da det minste barnet som bør sitte der, og det eldste i selve vognen. Begge må da sitte oppreist.

Jeg har p&t sport! Kjempefornøyd med den:) det er 20 mnd i mellom mine. Brukte Carena softbag når yngste var nyfødt, men etterhvert bare lå han bare med tepper rundt seg.

Søskensetet kan jo brukes på 2 forskjellige måter og søskensetet har også hvile funksjon, dvs at man kan legge ryggen litt tilbake.

Derfor kan begge gutta sove i vognen hvis det er behov for det. Skjer ikke ofte at de sover samtidig, men en gang i blant.

Veldig fleksibel vogn som er lett å manøvrere. Når jeg ikke bruker søskensetet så tar jeg det av og legger det under vognen i kurven. Mye bedre enn å trille rundt på en tvillingvogn som ikke er bruk for 80% av tiden.

Finnes fler forskhellige modeller, Vibe, sport,dash m.m

Jeg kjøpte min pent brukt med søskensetet (nesten ubrukt) for 2500kr.

Annonse

Jeg har den siste modellen, Explorer, og er veldig fornøyd. Baby er nå syv mnd og storebror fyller tre år neste uke.

Jeg har aldri brukt softbag, men har et lanmeskinn i bunnen og syns det var koselig nok. Baby ble målt til 71 cm i dag og ligger fortsatt fint inni der. Det vil nok etterhvert bli for liten plass, slik noen over her sier, men det vil det jo i en hvilken som helst bag også.

Nå om dagen driver jeg og flytter søskensetet litt frem og tilbake, alt etter om baby sover eller vil sitte oppe og se seg litt rundt. Veldig kjapt og greit å bytte egentlig. Det minste barnet skal egentlig sitte bakerst, men i dag hadde jeg eldste der. Han er på størrelse med en 4-åring og hadde litt liten plass, men han ville sitte der for det...

Eneste minus er at det er tungt å kjøre rundt på to barn, men vognen er lett å manøvrere så egentlig er vel litt vekt bare bra for å få bukt med babyfettet til mor:-)

Må presisere litt det jeg skrev over her. På Explorer kommer IKKE bena til baby i klem etter et par mnd som hun lenger oppe skriver. Min 71 cm og syv mnd gamle baby har fortsatt plass.

Jeg er en av de som svarte deg i stad.

Må bare få ''sagt'' det en gang til, jeg anbefaler virkelig babyjogger city select.

http://babyjogger.com/demo_videos.aspx

Her kan du se demo av vognen. Den er veldig enkel å trille og er veldig lett å flytte på bagen å setet hvis du vil plassere barna anderledes.

Den er lett og tar liten plass sammenlagt, er veldig god å trille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...