Gå til innhold

Burde jeg snakke med styrer, eller overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Eksen til min mann jobber i barnehagen til sønnen vår. Hun jobber på en annen avdeling, men i sommer har hun pga ferieavvikling hatt sønnen min. Han er to år.

Det hun tydeligvis ikke er klar over er at jeg er god venninne med ei av jentene som jobber på avdelingen til sønnen min, for da ville hun vel passet på hva hun sa.

Men altså, eksen hans skiftet bleie på sønnen min mens venninnen min var på stellerommet. Så klarer hun å flire og si til henne at "her er det en som har arva den lille tissen til pappa'n sin".

Jeg ble helt målløs da venninnen min fortalte meg det. En ting er at denne eksen er bitter på ham fortsatt, han hadde flyttet fra henne for flere måneder siden da vi møtte hverandre, men hun gikk fortsatt med et håp om at det skulle bli de to igjen.

Så at bitre følelser fra hennes side kan få henne til å si stygge ting om mannen min driter jeg i, men derimot at hun vurderer størrelsen på tissen til toåringen min, DET finner jeg ganske ille.

Burde jeg snakke med styrer om dette, eller bør jeg la det passere og være glad for at hun normalt ikke er på sønnen min sin avdeling.

Jeg har ikke fortalt dette til mannen min ennå heller, tenker nok han vil reagere ganske kraftig på det han også.

Fortsetter under...

Jeg ville vel tatt en prat med styrer.

Men husk på at det kan gå utover din venninne også, siden hun forteller foreldre hva kollegaene hennes snakker om. Det går vel under taushetsplikten, om jeg ikke tar feil. Det riktige hadde vel vært om din venninne hadde snakket med styrer om denne situasjonen, istedenfor å si det til deg.

Men jeg skjønner godt at du reagerer på dette, jeg hadde blitt rasende hvis jeg hadde fått høre at en bhg.ansatt hadde snakket nedsettende om tissen til min sønn.

Hva tenker du i forhold til din gode venninne som fortalte deg dette?

Ble det sagt i fortrolighet, eller sa hun det for at du skulle agere på det?

Her bør du snakke med hun som fortalte deg det, og bestemme deg for om du er villig til å risikere deres vennskap og gjøre det surt for henne på jobb, før du går videre med det.

Husk at det er ord mot ord, uansett...

Nei jeg syns ikke du overreagerer..og jeg hadde blitt rasende om om det var snakk om mitt barn! Man snakker IKKE slik om barn.. hun må være ekstremt uproff...

Som de andre her sier burde du snakke med venninnen din..så raskt som mulig..og be henne ta dette opp med styrer... hun kan få trøbbel for å ha gått til deg før hun gikk til styrer..og det ville jeg unngått!

Annonse

Taushetsplikt...Hmm.. Denne venninnen jobbr med gutten..Har hun ikke opplysningsplikt til foreldrene igjen da?? Skal hun ikke videre formidle til FORELDRE hva andre sier, om så det er kollega hennes?? Greit nok hun burde kanskje gått videre til styrer først, men...

Nei de har ikke umiddelbar meldeplikt på hva folk sier.. jeg holder på å utdanne meg til førskolelærer selv..og det er utrolig vanskelig akkurat det der.. Har selv opplevd at det har skjedd ting med min datter som ikke hvem som helst kunne prate med meg om. Fikk ingen opplysninger uten å gå til styrer..

Og spesielt vanskelig blir det muligens om det er ansatte som kommer i konflikt og prater/og eller utsetter barn for noe. Det må meldes til styrer med en eneste gang om det er bekymringsverdig! Om det blir sak ut av dette så er det temmelig håpløst om leder i barnehagen ikke vet om hendelsen og kan uttale seg. Det er ped.leder som er ansiktet utad.

Hvorfor tar hun det ikke til styrer selv? Det er jo hun som har overhørt det og som må stå for det. Du må jo fortelle hvem som sa det til deg, og da blir hun jo implikert likevel. Be henne fortelle det til styrer selv, så kan du snakke med styrer etterpå.

Nei, de har ingen konflikt. Min venninnes motivasjon var ene og alene at hun selv ble sjokkert over uttalelsen og hun hadde også sagt til henne at "ærlig talt, vi vurderer da ikke størrelsen på tissen til en liten gutt?". Da hadde eksen bare flira enda mer og ikke sagt noe.

Hun mente det var rett at vi skulle få vite dette.

HI

Annonse

hadde en venninne i lignende situasjon. altså hun jobbet i en bhg hvor datteren til en annen venninne av henne går. Hun fortalte ting til mor, hvorpå mor gikk til styrer. Denne ansatte fikk sparken for bryte taushetsplikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...