FruaR Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Kom kastene over meg igår og fikk en skikkelig tett i nesa-stemmer. Men kan gravide bruke nesespray?
Vicky88 Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Jeg jobber på apotek, og i enkelte pakningsvedlegg står det faktisk at gravide kan bruke slimhinneavsvellende nesespray (f.eks rhinox). Men allikevel bør man konferere med lege eller jordmor, for det kan visst være med på å gi høyt blodtrykk.. Håper jeg slipper tett nese )
klatrejenta Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Heisann Ble plutselig forkjølet jeg også og tett nese og sår hals. At jeg fra før er svimmel, supertrett og sliten (pga. graviditeten) og at det er kjempevarmt ute gjør ikke til at formen er helt på topp. Har 8 full gåtte uker i dag og håper det meste av dette har sluppet taket når jeg nærmer meg 12 uker. En kjempeovergang fra å alltid ha væt superaktiv mens jeg nå foretrekker å være inne og sove etter jobb. Sender gubben ut på klatre- og padleturer sammen med andre kompiser og venninner så han ikke skal gå på helt veggen.
lillevirre Skrevet 2. august 2011 #4 Skrevet 2. august 2011 Hei. Gravide skal ikke bruke Otrivin/Zymelin nesespray. Begge to består av det samme virkestoffet, og virker på akkurat samme måte. Det anbefales helst KUN bruk av saltvann for å skylle/rense opp neseslimhinnene. Dette fordi noen av innholdsstoffene kan være skadelig for fosteret, og fordi det går over i morkaken(placenta). Hvis det blir for plagsomt ville jeg snakket med lege før bruk av slimhinneavsvellende nesespray.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå