Gå til innhold

Noen her som har katt av rasen Ragdoll?

Anbefalte innlegg

Familien har lenge snakket om å få oss en katt og jeg har falt helt for katterasen Ragdoll. Samboer synes kanskje det er litt unødvendig å kjøpe en katt til mange tusen kroner når man kan få en kattunge gratis, men han er litt på glid nå med denne rasen etter å ha lest om den. Er det noen her som har den og som har lyst å fortelle meg litt om den? Katten blir en kosekatt og har ikke tenkt å ha den på utstilling.

Fortsetter under...

Har ikke Ragdoll selv, men har sett en del til dem på utstilliner. Virker som om det er ganske rolige katter, og utrolig vakre:)

Du kan si til samboeren at det du får når du kjøper en kattunge til flere er:

En kattunge fra testede foreldre (raserelaterte sykdommer blir det testet for)

Katten skal være vaksinert, chippet og veterinærbesiktiget. I tillegg har oppdretter gjerne betalt masse i forbildelse med parring osv, så de tjener knapt en krone på oppdrett. Skal ha mitt første kull nå, på en helt annen rase, men det er ikke noe jeg kommer til å bli rik av, tvert i mot...

Finn en seriøs oppdretter. Les om rasen først, så vet du litt om hva du skal se etter. Hva foreldrekattene bør testes for. Spør om foreldrene ble testet for Fiv/Felv før parring (Katteaids og leukemivirus).

Anbefaler deg forsikring, og at du har katten som innekatt.

En gratiskatt er ikke gratis om den får den oppfølginga den skal. Den bør chippes, vaksineres, kastreres osv.

Lykke til:)

Hei.

Jeg har ikke Ragdoll men Maine Coon, og syns mine katter er verdt hver krone. Det du bør tenke på er at rasekatter blir utrolig avheninge av eieren sin, mens huskatter blir mer knyttet til hus og tomt.

De liker også som regel å leve i flokk, så om dere er mye borte ville jeg hatt to katter slik at de får selskap i hverandre.

Mine katter er innekatter, men jeg har bygd utegård av to hensiktsmessige grunner, de får gå ut å være i det "fri" og at de gjør ifra seg ute. Noe som er helt supert! Du slipper lukt og mye jobb.

dersom du skal ha en kosekatt vil jeg ike anbefale ragdoll. De er nyyydelige, men de er ikke spesielt kosete. Det er vanskelig å få en ragdoll til å ligge på fanget og bli kost med. De foretrekker rett og slett å ligge i stolen for seg selv

Kjenner noen som hadde en ragdoll og ja, de er fine, men min erfaring er også at de ikke er veldig kosete.

Har dere sett på Bengal? Det er supersosiale og smarte katter, i tillegg til at de er vakre! Veldig barnevennlige og tålmodige med små barn også.

Aktive katter, men har du barn som gidder å leke og herje litt med den har du en herlig pus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...