Gå til innhold

Jeg tror jeg er gravid igjen =( (fikk en datter 25 mars)

Anbefalte innlegg

Er uggen og kvalm, og får positive EL tester (vet at det kan bety at jeg bare har EL også), det skremmer meg. Jeg skal kjøpe en test i morgen for å sjekke, men bare tanken på en positiv test så tidlig er skummelt =(

Orker ikke å forklare hvorfor dette er så skremmende for meg, men det jeg kan si er at det å ha to tette + ei på 5 år, er jeg ikke klar for.

Jeg er usikker på om kondomen har holdt eller ikke. Og vi har (flaut) hatt sex i søvne før vi har våknet ordentlig og tatt på kondom.

Jeg er så redd :(

Fortsetter under...

Er jo vanskelig å si om du er gravid før du har tatt en test, men om det kan berolige deg litt har jeg følt meg gravid mange ganger uten å være det.

Året etter et svangerskap er fullt av hormonsvingninger og forandringer i kroppen, jeg har tatt mange negative graviditetstester i den perioden fordi jeg har vært uggen, kvalm, trøtt og sliten. Men det er bare hormonene som har spilt meg et puss...

Ta test, så finner du ut hvordan landet ligger. Og føler du deg ikke klar for det og du er gravid så finnes det tross alt et alternativ som sikkert de fleste ikke vil høre snakk om her inne.

Men skulle du ikke være gravid så er det på sin plass å begynne med prevensjonsmiddel, feks p-stav, hormonspiral ( min favoritt!), p-piller eller noe sånt. Vet selv hvor forbannet nervepirrende det er å bruke kondom...hadde selv flere testerunder, våkenetter i nervøsistet før vi fikk satt inn hormonspiralen. Hos oss røk den en gang, men da var jeg kjapp dagen etter å skaffet til veie "angre-pille"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...