Mrs. Charming Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Hei. Det har ikke vært meg bevisst før densiste tiden at jm faktisk kan gå inn og massere brystene til den fødende for å naturlig stimulere rier. Jeg skal føde naturlig på ABC og har nå litt panikk for at noen skal finne på å gjøre noe slikt mot meg. Hva er jm gjør da egentlig? Dere som har opplevd dette, hva synes dere om denne metoden og vil dere anbefale dentil andre?..
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 De gjorde det med meg da jeg var på Storken (Bergen) sist. Skal føde på ABC nå. Jeg må si det var litt sært, jordmoren plutselig begynte å massere brystvortene mine (ikke direkte på, men med sykehusskjorta i mellom tror jeg). Hadde veldig uregelmessige rier så hun ville vel få litt fortgang i dem. Om det fungerte kan jeg ikke si noe om, og syntes ellers at jordmora var helt knall, men syntes hun kanskje kunne spurt først... Har hørt at noen har veldig god effekt av det, men det kan jo hende man er mer komfortabel med å gjøre det selv eller at kjæresten gjør det. Kan jo også gjøres FØR man er på sykehuset hvis riene dabber av hjemme.
Petrine +spire=❤ Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Under forrige fødsel oppfordret jordmor mannen til å stimulere brystvortene. Hadde syntes det var rimelig sært om jordmoren gjorde det...
Mrs. Charming Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2011 Akkurat der går grensene mine kjenner jeg:-/ Blir stressa av å tenke på det, brystene er for meg like erogent som down- there nærmest, det er derfor jeg reagerer så sterkt. Jeg burde skrive det i brevet til jm! Andre med erfaringer på dette området? Hva syns feks mannen om dette og var det noe du tenkte på i etterkant?
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 27. juli 2011 #5 Skrevet 27. juli 2011 Har spurt sambo hva han syntes i etterkant, og han ble nok like satt ut som meg ja... Kommer nok til å si fra at det ikke er ok denne gangen, at da kan jeg heller gjøre det selv om det skulle være behov...
smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 27. juli 2011 #6 Skrevet 27. juli 2011 hehe huff nei det hadde vert kjempeflaut om jordmora skal begynne å gjere det på meg:P eg skal føde på storken(håper det er plass når fødselen er igang) Har ei vennine som stimulerte med brystpumping for å få fødselen igang, det funka, men det tør ikkje eg å prøve i tilfelle ein ender opp med kun maserier:P
Petrine +spire=❤ Skrevet 27. juli 2011 #7 Skrevet 27. juli 2011 Mannen min sytes det var greit han, ble nok litt paff med det samme, men samtidig syntes han det var greit å ha en konkret oppgave som kunne hjelpe.
Mrs. Charming Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2011 Godt å vite at det ikke bare er jeg som synes denne metoden er litt drøy. Jeg tror ikke mannen min hadde klart å gjort det og hadde hvertfall reagert om en jm skulle gjort det på meg. Jeg har ikke lyst til å tvinge ned alle intimsfærer under fødslene mine
Mrs. Bouquet Skrevet 28. juli 2011 #9 Skrevet 28. juli 2011 Det syns jeg faktisk er å trø langt over streken for hva som er akseptabelt for folk flest. Jeg kunne aldri i livet ønsket at mannen min skulle ha den oppgaven i en slik setting heller. Tviler på han hadde likt oppgaven. Har ikke hørt at dette er normalt, så tror ikke du trenger å skrive det ned.
Billie Jean Skrevet 28. juli 2011 #10 Skrevet 28. juli 2011 Hihi, det høres sprøtt ut. Heldigvis har man lov til å si nei dersom man ikke ønsker det. Eventuelt skrive det i et brev man har med til føden. Tror mannen min hadde fått helt rare og ekle assosiasjoner hvis han skulle blitt oppfordret til noe sånt under fødselen. Men jeg skal sette meg ned her hjemme etterpå (alene) og massere som et uvær. Kanskje det setter igang noe! (Hadde termin i går;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå