Gå til innhold

Kan noe lære meg dette? Hva er parkdress, vårdress, vinterdress og alle andre dresser barna trenger i bhg?

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen? Så skal de ha fleece på innsiden eller ull.. Og er det noe forskjell på Reimadress og Reimatec? Argf! Blir sprø av denne utstyrsverden som følger med småbarna!

Fortsetter under...

Parkdress er dress som brukes utendørs. Av de finnes vinterdressen og vår/høstdresser. En har også noen som kalles helårsdresser og der kan man ta ut foret. Om man velger fleece, ull eller annen type for kommer ann på hva man liker. Selv foretrekker jeg glatt for til mine barn.

Reimadress er en dress produsert av produsenten Reima. Reimatec er materialet enkelte reimadresser er laget av. Det betyr blant annet at de er vanntette.

Dette har jeg også lurt på ;) I tillegg lurer jeg på om man trenger gummiregntøy når man har vanntett vår/høstdress? Har en Reimatec og en reflexdress. Og bruker ettåringene støvler? Har et par Stontz, men det er kanskje ikke nok når de hopper i søledammene?

Får man kjøpt et spesielt ullfor til reimadressene, eller er det bare en vanlig tynn ulldress som regnes som for?

En del parkdresser har bedre vanntetthet enn mange gummiregntøy, og vil kunne erstatte dem. Det vil ofte være en utfordring å få barnehagen til å forstå at dressen er vanntett.

Om du ekstra-impregnerer Stonz bør de funke greit som vanntett fottøy for en som ikke går ennå. Støvler er i grunn noe herk til ettåringer, og i hvert fall til de ikke-gående utgavene av arten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...