Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Har ei lita jente som akkurat har blitt 4md <3<3hun våknet kun en gang om natta fra 0uker til 1 md å hun har sovet fra 20.00 til 07.00 fra hun var rundt 1md. legger henne våken å da ligger hun å prater 10-15min. noen ganger sovner hun så fort hun treffer puta..å hun er blid som en sol når hun våkner:)aldri følt meg trøtt eller sliten fordi jeg får jo en god natts søvn hver kveld... Men har en del venner rundt meg som har problemer med å få den lille til å sove om natta.. å jeg får stadig høre bare vent det er din tur snart..
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 He he, det uttrykket der hørte vi også støtt og stadig med førstemann, men det folk maste om at skulle komme snart, kom liksom aldri Var nok en del som ble snurt siden vi hadde ei tulle som sov fint hele natten fra hun var åtte uker og aldri har vært vanskelig på noe vis. Tror de satt og håpet på at hun skulle bli vanskelig - men den gang ei!
C.L.H85 Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Kanskje de bare er misunnelige he he;) Når det er sagt så er alle babyer forskjellige... Noen har et bra søvnmønster fra dag 1, andre ikke. Men det kan også skifte fra måned til måned. Min var våken om natta og sov om dagen den 1 mnd, så ble døgnet snudd litt etter litt. Nå sover hun fra 19 til 7.... Men jeg veit også at det plutselig kan endre seg. Er ikke sikkert de mener noe vondt med det, bare at det plutselig kan endre seg. Og da gjelder det å stålsette seg littegranne. Jeg fikk en skikkelig smell da jeg skjønte hva nattevåk var for noe. Men kan hende tulla di kommer til å ha det søvnmønsteret i flere år... Men man vet aldri sikkert når det kommer til barn;)
Gjest Madolyn Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 Så unødvendig å si "bare vent det kommer nok snart"; ja det høres mest ut som misunnelse eller kanskje et snev av bitterhet? Jeg er en av dem med en baby som aldri har sovet noe særlig, og det er kjempetøft. I natt har jeg f eks sovet 4 timer tilsammen, selv om jeg la meg kl 19:30 (han er 3,5 mnd, våkner ofte for mat, og var LYS våken allerede kl 02). De to andre jeg kjenner med babyer har jenter som sover som en drøm fra 19 til 09. Hun ene hadde en 2 mnd periode med en del oppvåkninger, men hun andre har vært "sovegris" hele veien. Babyer vokser utrolig raskt, det skjer store endringer nesten hver uke, så folk burde jo heller si til deg: "Wow, så utrulig heldige dere er! Håper det holder, nyt det til det fulle! Men prøv å være forberedt på at det kanskje kan snu!" Var ikke det litt mindre frekt å si?
Ane Elise Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 Jeg er helt enig med deg Madolyn, syns også det er unødvendig av dem å si noe sånt. Har ei venninne som har ei jente på 2 mnd, helt siden hun var nyfødt har hun sovet fra kl.19.30 til 06.30 natta gjennom. Jeg unner alle mammaer det!! Skulle ønske vi andre var like heldige Nurket mitt var mye våken om natta fra han var ny født til han var 4mnd gammel. Da jeg begynte med fast føde, grøt, ble han mye mer roligere og sovnet mye bedre om natta. Urolige netter skyldes rett og slett for at han var sulten i ett samt at tennene holdt på å komme ut. Jeg måtte ammet han hver 1,5t. Utrolig slitsomt, men nå har jeg det helt supert, for den tid er over Nå er han snart 9mnd gammel, spiser 4 fast føde og mm måltid om dagen og sover mer eller mindre natta gjennom. Og takk og pris for det, for om noen få uker begynner hef på jobb igjen Arghhhhh......
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Det kan godt være at lille jenta di fortsetter å sove like godt i åra framover, men de fleste vil nok oppleve at dette med barn og søvn gjerne går litt i faser- med gode og dårlige faser litt sånn om hverandre. Ting som tannfrembrudd, sykdom, barnehagestart og utviklingssprang kan typisk forstyrre nattesøvnen, eller så bare våkner de om natta og er bare LYS våkne, uten at man har noen god forklaring på hvorfor det er slik. Jeg har f.eks to venninner, som begge hadde skikkelige sovedyr som babyer, som sov både lenge og godt om natta- helt frem til de nærmet seg 1 år og begynte i barnehagen. Først DA startet nattevåket for deres del, og for hun ene så varte det faktisk helt til ungen bikka 2,5 år.... Så det at baby sover som en gudinne nå i starten er dessverre ingen garanti for at hun vil gjøre det i all overskuelig fremtid- selv om det meget godt kan hende, så er det kanskje greit å ha i bakhodet at mye kan skje underveis, når baby blir større, får egne meninger og mange nye ting kommer til og KAN forstyrre nattesøvnen. Men du får krysse fingrene og håpe at det varer, og uansett nyyyte den gode søvnen du får nå
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 29. juli 2011 #7 Skrevet 29. juli 2011 Antageligvis fordi de er misunnelige. hehe Jeg fikk også høre det men på det verste har jeg bare mistet 2 dagers søvn og jenta mi er snart 2 1/2 år Så det trenger ikke alltd å komme.
ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 6. august 2011 #8 Skrevet 6. august 2011 Jeg fikk høre da første mann var slik at ; "bare vent, neste blir helt motsatt". Og det irriterte meg, og irritere meg nå, for han er ikke motsatt. Han er akkuratt like snill som storesøster var, og di har like gode sovehjerter begge to!! Akkuratt som folk ikke unner meg disse snille, rolige barna. Mange sier: "en er som ingen, to er som ti" Det er ikke slik jeg føler det overhode!!klart det er perioder som kan være tøffe, særlig me henne på snart 4, men ellers er di super greie, og så lenge det er bleie skift og mat for han på 4 mnd, smiler han som ei sol dagen lang. Legger seg våken i sengen, sovner på et blunk. Sover noen netter helt til 07 uten mat, andre netter et måltid rundt 04. Kommer ann på når han legger seg på kvelden! Så når det er sagt: jeg føler meg fryktelig heldig, og setter uendelig stor pris på snille barn!!!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 6. august 2011 #9 Skrevet 6. august 2011 Det har jeg også fått høre ofte "det kommer snart", eller "du vet ikke åssen det er å ha baby".. Lillegutt har et himla godt sovehjerte og det har han hatt fra fødselen av. Nå er han snart 1 år og han sover like godt ennå! Aldri hatt noe tull med sovingen hans, det har aldri gått i "faser" som en sier over her heller, verken ved sykdom eller tenner. Sover like godt uansett De som sier det er nok bare litt missunnelige, så jeg pleier bare å jatte med! De som kommer med slike kommentarer, er som regel de som har babyer som ikke er så flinke til å sove! De skulle sikkert håpe de hadde like lettvinne babyer når det gjelder søvn, og de blir kanskje litt bittre fordi de ikke har det? Jeg syns de mest irriterende kommentarene er "du vet ikke åssen det er å ha baby" ! Selvfølgelig vet jeg åssen det er å ha baby, jeg har jo en baby!
magpie Skrevet 6. august 2011 #10 Skrevet 6. august 2011 Vi har også en "enkel" baby som sover stort sett godt om natta (kan sovne selv osv) og er blid og fornøyd dagen lang. Det vi får høre mest er at "man bare får EN sånn unge"..noe jeg synes er en kjedelig og unødvendig ting å si. Hvorfor skal man ta bort gleden av å ha en lett baby? Er forøvrig veldi takknemli for at babyen vårres er frisk og fornøyd og vi har det bra alle sammen. Når det er sagt så gruer jeg meg ikje til at eventuell neste mann kansje ikje er like "lett". Man tar jo ting som dem kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå