Gå til innhold

Hva tenker du om en kvinne/mann med mange barn(ulike foreldre)?

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg egentlig på kvinner eller menn som har barn med 3 eller flere ulike mødre/fedre... Jeg tenker trasj med engang! Nabo gubben her, en sluskette kar, har 4 barn med fire forskjellige kjerringer. UFF..

Hva tenker du om disse menneskene?

Fortsetter under...

jeg er sammen med en som har 2 barn fra før med 2 forskjellige. Første barnet var med en han var sammen med, 2 ble "lurt" på han på en ONS, mens 3 er med meg:)Og han er ikke mindre intelligent.........

Annonse

Min mamma har 4 barn med 3 forskjellige og hun er langt ifra no "trasj".

Hun var 21 år når hun fikk den første og 40 år når hun fikk den siste. Så mine tanker om kvinner/menn som har barn med flere forskjellige er at dem allikevel kan være verdens beste foreldre og høyst oppegående, slik som min mamma er.

Tenker egentlig ikke noe spesielt om folk som har barn med flere ulike mødre/fedre, livet farer nå ulikt for oss alle.

Derimot syns jeg det er litt artig at en person som ikke behersker elementær, skriftlig norsk kaller andre for "trasj" :)

Annonse

Jeg tenker mye om mange og mangt jeg. "Disse menneskene", "de andre", "vi vanlige", "de der", "kjerringer" og ordentlige kvinner - tenk så mange mange merkelapper man kan sette på mennesker, slik at de lettere skal passe inn i båsene vi har laget til dem. Ofte vil du oppdage at mennesker du har plassert i samme bås er vidt forskjellige. Jeg tenker ikke så mye om "disse menneskene" så lenge barna har det bra...

Kommer litt an på grunnen til det da. Jeg kjenner ei dame med høy utdannelse som er langt fra "trailertrash". Hun har fire barn med tre forskjellige menn. Første samboerskap røk etter to år og et barn, ekteskapet deretter endte tragisk etter seks år og to barn da han døde. Nå er hun gift igjen og har et barn med ny mann. Ser ikke noe galt med det!

Jeg liker også svaret ditt og skjønner hva du mener. Likevel er det mennesket evne til å kategorisere som blant annet har ført oss til det vi er i dag. Og stereotyper er både morsomme og interessante, ikke minst innen psykologi. Bare tenk så mye man kan vite om en annen bare i kraft av gjerningsmannsprofil. På lommemannen stemte det jo utmerket:)

Kjenner ei dame som har 8 barn med 4 forskjellige menn. Hun har vært gift med 3 av de. Hadde vel tenkt at det var litt vel spenstig og that`s it, hadde jeg ikke kjent dama. Men siden jeg vet at hun er en lystløgner, en elendig mor, en drukkenbolt og ekstremt horete, så tenker jeg at hun er dronninga av trailer trash.

jeg tenker at det er slitsomt for barna og at det blir snakk på bygda av sånt. Det går ann å tenke på andre enn seg selv. Har man barn med flere partenere, så må man til slutt si stopp og ikke lage flere barn!

Og kom ikke med drit om uhell med prevansjon. Har man barn med 3 forskjellige partnere, da burde en ha sterilisert seg for en stund siden. Hvorfor i alle dager skal man lage alle disse barna når man ikke kan gi de ET stabilt og trygt hjem?

Og jeg vet at noen vil synes jeg er arrogant med en slik holdning, men jeg synes det er avsmaklig å ikke sette barnas vel og ve ovenfor ens egen rugemani.

Jeg er ett av "disse menneskene", men du kan stryke sluskete ;)

Noen ganger går det bare ikke slik man gjerne vil. Men allikevel så mister man ikke ønsket om å dele livet med noen en elsker. Og når en bestemmer seg for å satse på hverandre er barn ofte en ting man ønsker sammen også.

Men så går det kanskje skeis, og så sitter man der plutselig med tre barn to forskjellige fedre og føler tabbekvoten er langt overtrukket. Tidene går, sårene heles, og plutselig står en barnløs Mr Right på døren. Skal en da takke nei til et liv man har drømt om bestandig bare fordi man har gått ned et par blindveier før?

Så lenge det er skikkelige foreldre som bidrar til samfunnet, tar godt vare på seg selv og barna sine så spiller det ingen rolle om det er 1 eller 4 fedre inni bildet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...