Gå til innhold

Er rådet fremdeles fullamming til 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I heftet jeg fikk med hjem fra sykehuset står det at fullamming til 6 mnd anbefales.

Selv må jeg vurdere å gi noe mer i tillegg da gutten min legger litt dårlig på seg. Helsesøster sa at det er "mange barn" som trenger mer enn morsmelk før de er blitt halvåret.

Hos oss har helsesøster nettopp vært på kurs/møte/konvensjon. Det nye nå er å starte mattilvenning fra 4 mnd alder under en "paraply" av morsmelk. Dette skal bra for barnet i forhold til matallergi. Men hvem vet, om noen år det er det sikkert noe nytt igjen;-) Vi startet sånn smått med grøt til kvelds rett før fire mnd, det ble en stor suksess. Nå ved seks mnd er det både middagsglass, frukt og brødskive. Du bør amme, evt gi mme først, så mini får i seg alle "go'sakene".

Her i gården lever vi etter filosofien; vi gjør det som faller seg naturlig for oss, så får alle andre gjøre det de synes er best for seg og sine:-)

Lykke til:-)

Det du sier der var interessant G&G, mener faktisk jeg har hørt noe om det før. Vet du i hvem sin regi det møtet/kurset var?

Jeg må muligens begynne å gi min 3 mnd gamle baby tillegg av noe snart fordi han legger litt dårlig på seg, men jeg er livredd for at ammingen skal gå til hel... med en gang han får smaken på noe annet. Det skjedde nemlig med førstemann.

Nei dessverre, bare at hun hadde vært på helsesøsterkonvensjon (eller noe sånt) for ett par måneder siden, å at de der fikk nye retninglinjer i forhold til mat. Vet at det tidligere hadde vært veldig fy-fy å ikke fullamme fram til 6 mnd, så da det ble snakk om mat på 4 mnd kontrollen var jeg klar til å lyve ang grøten.(Vi hadde akkurat begynt med prøveporsjoner) Gjett om jeg ble overrasket da hun anbefalte å starte:-) Må legge til at vi ikke ammer lengre da, men det "problemet" startet før grøten. Det var mye ståk å støy for å få henne til å ta puppen fra ca tre mnd alder, det ble faktisk litt bedre etter at vi startet med grøt. Tror rett og slett det ikke det var nok mat for henne. Det har gradvis gått nedover og de siste tre ukene har hun demonstrativt snudd seg unna, så da har vi gått over til NAN. Fornøyd unge=fornøyd mor (selv om det var litt trist og sårt til å begynne med) Har bestemt meg for ikke å deppe over det, så nå koser vi oss like mye med flaska.

Lykke til uansett hva du gjør:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...