Gå til innhold

Vanskelig for å puste!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ring dit du skal føde og spør du :) Bedre og ringe en gang for mye.

Du skriver ikke noe om når du føler det sånn... Jeg kjenner liksom at hjertet slår i første gir og at det blir litt tungt å puste, blir litt nummen i armene og etterhvert hele meg hvis jeg ikke endrer stilling. Dette skjer når jeg sitter litt tilbakelent eller ligger på ryggen. Jordmor sier at det er snuppa som trykker på hovedpulsåren. Ikke farllig - bare skift stilling :)

Er i uke 33, vært sånn siden uke 30.

Er det greit å ringe føden for å spørre om det da? Det er jo ikke noe som er akutt..

Jeg trenger ikke være i noen spesiell stilling for å føle det sånn. Har prøvd det med å skifte stilling, for jeg også tenkte litt på det med hovedpulsåra. Men virker ikke som det er det.

Pusteproblemene øker ihvertfall på utover dagen.

Jeg kan heller ikke ligge på ryggen lenger, da føles det som om jeg skal svime av. Han presser tydeligvis på hovedpulsåra.

Jeg har og pustevansker flere ganger om dagen, kjennes ut som om han presser lungene mine ut gjennom ribbeina. Men tror det er normalt.

Hvis du ringer føden så gi beskjed om hva de sier da?

Hei!

Jeg har også vondt for å puste slik du beskriver. Jegr er bare 13+5, så det har ikke noe med størrelsen på barnet å gjøre. Jeg har hatt perioder med dette tidligere, og det kan strengt tatt være alt mulig rart. Tidligere trodde jeg at jeg hadde astma, men symptomene stemmer ikke. Jeg tok det opp med legen for en uke siden, og hun ville ta allergitester. Hun sa at det var mange som kom inn nå pga gress.

Jeg har hatt dette tidligere, men nå er det flere år siden. Nå har det vart så pass mange uker at jeg vil finne ut av det. Skal teste lungekapasitet snart. Jeg bruker bricanyl, en astmamedisin som er uproblematisk under graviditet på de værste dagene.

Snakk med legen om dette. Han/hun må finne ut av det. Mas og ikke gi deg viss dette varer ved.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...