Gå til innhold

Jeg vil bare brøle litt ut om noen snottunger jeg kjenner

Anbefalte innlegg

Ikke mine egne denne gangen - men noen andre "søte små" som holder til i nabolaget. De er i alderen barnehage til ungdomsskole.

Disse ungene har nemlig fått det for seg at det er helt greit å herje rundt i vår hage og tjuvlåne våre ungers leker.

Idag trodde de at ingen var hjemme her - ettersom bilen var borte og huset stille - og da jeg for femhundreogsnøttiførtende gang stakk trynet ut og ba dem la tinga våre være, må jeg innrømme at jeg var LEI dette scenarioet.

Joda, vi kan låse inn leker og hagemøbler og babytelt og alt (kanskje ikke kattene våre?), men skal det virkelig være nødvendig da?

Det hører med at disse ungene ALDRI har lekt med mine barn, men gjerne kommer og roper stygge ting til guttungen min når han leker ute i gården her. Det er spesielt EN jente som er veldig pågående, hun er lederen for rasket.

Jeg gir vanligvis flatt faen i om noen låner leker eller hageredskaper eller whatever, så lenge de bare spør først - men disse spør ALDRI.

Og det begynner å bli irriterende! *gaaah*

"Lederjenta" syns dessuten det er fantastisk morsomt å løpe rundt utenfor soverommet vårt og brøle og skrike ved veslas leggetid. Både husets herre og jeg har gått ut og sagt ifra MANGE ganger at "gidder du/dere leke litt lenger nede i gata om dere må skrike så veldig? Har en baby som skal sove her."

Forgjeves - de "søte små" gir faen.

Hva GJØR man med sånt da?

Foreldrene går det ikke an å snakke med, de ser ikke problemet.

Fortsetter under...

Dette er grenseløst. Ungene trenger å bli satt på plas. Hadde min(e) unger oppført seg slik hadde jeg satt pris på refs fra naboer (men nok blitt flau ja).

Kom igjen - ta dem med til foreldrene deres, og si rolig og pent hvordan bde oppfører seg, hva du har bedt dem om å gjøre/ikke gjøre og hva reaksjoner har vært på det.

Gro Harlem sa en gang at nabo-kjærringa var et av de beste medmenneskene vi har.

Forstod ikke denne før jeg var 25 - minst!

Hvor gammel er barna? Om barna er store nok til å kunne takle en alvorsprat med Onkel Blå så hadde jeg tatt en telefon til politiet og bedt dem snakke med foreldre og barn.

Tenker det vil få foreldrene og barna til å skjønne alvor.

Fysj. Har noen rundt her også som ikke eier skamvett, men de har i det minste litt respekt for meg. Neste gang kan du jo gå rett bor til foreldrene og ta en alvorsprat når de holder på, det er jo du som ser problemet, de må bare ta deg på alvor. Og det er IKKE greit å bare hente andres ting, det er en uting.

Du sierforeldrene ikke ser problemet.....

Der har du årsaken og løsningen.

Det finnes noen slike foreldre, men heldigvis ikke mange. Men det kan jo gjerne være en opphopning om det ikke er verdens beste nabolag.

Prøv å få fler til å spille på lag med deg. Tvilsomt at d andre foreldrene og naboene eroverbwgeistra for snottungene?!

Ungdomspatruljen i byen, skolen, politiet om nødvendig. Eventuelt barnevernet om en unge eller to er helt uten styring.

Annonse

Har du noen gang sagt til dem i en vennlig tone at det er greit at de låner leker så lenge de spør først? Eller bare skjeller og smeller du med en gang du ser de?

Barn av de som kjefter får ofte gjennomgå, så kanskje du skal se litt på din egen oppførsel før du klager så fælt på det som tross alt bare er barn og ikke ødelegger eller stjeler noe. Man kommer som regel lenger med å være vennlig og bestemt enn å fare opp i sinne.

Hehe. Strategien din funker ikke vet du..

Om du blir sint og har fortalt dem når leggetid er, så får du takke deg selv

Er så mange uoppdragne unger som ikke lærer folkeskikk hjemme at det er nifst. Og foreldrene er oftest like ufyselige.

Min mann er sånn som blir irritert og kjefter på rampen. Gjett om de får vann på mølla!

Jeg snakker litt fornuft med dem, og det funker stort sett mye bedre.

Og de vet ingenting om leggetider;)

Jeg er ikke så veldig snill av meg,så jeg ville antagelig dratt ungene hjem etter ørene. Så ville jeg BOKSTAVERT for barn og foreldre at jeg ikke ville ha bråk fra dem nær mitt hus igjen.

Pleier å hjelpe å bli skikkelig forbanna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...