Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei, jeg har planer om å kjøpe en reima tec vår/høst dress. jenta mi begynner i b.hagen i sep å vil da være 1 år. hun er nå 72 cm å 9.5 kg. hvilken str ville dere kjøpt? 74 eller 80. har hørt at disse er store i str??

så lurer jeg også på om jeg vil trenge vinterdress til vinteren eller om jeg kan vruke vår/høst dressen med nøstebarns ullfleece dress under?? er dette nok på vinterstid??

hilsen en nokså fersk barnehagemamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Sønnen min er 76 cm og 9,5 kg, og han har arvet storbrors ReimaTec i str 80 og passer den perfekt - dvs litt å gå på. Man må jo ha plass til ullklær under dersom det blir hustrig en dag.

Når ungene er så små, beveger de seg ikke så mye som de litt større barna. Det kan hende de blir sittende på rumpa i sandkassa en god stund, og da synes jeg det er greit med vinterdress. På kalde dager bruker man jo ull- eller fleecedress under vinterdressen uansett, og med kun høstdress mangler man den ekstra polstringen. Det er i alle fall mine tanker :-)

Skrevet

Kjøp vinterdress i tillegg. Småttiser på ett år beveger seg ikke på mye, så det er litt kaldt med bare vårdress og ull under. Man pleier jo å ha ull under vinterdressen på kalde adger. Reimatec er store i størrelsene.

Gjest Kira 1+1 underveis ♥
Skrevet

Da frøkna her startet i bhg i fjor kjøpte vi str 74 til henne. Hun var 8,2 kg og 74 cm. Kunne ikke kjøpe noe større, fordi da svømte hun i den. Nå er hun ca 80 cm og 11 kg, og vokste fra den i våres. Så den holdt lenge her.

Vi brukte denne dressen gjennom hele høsten, vinteren og våren. Trodde vi hadde brukt for en vinterdress, men denne parkdressen vi kjøpte fungerte fint gjennom hele året. Brukte selvsagt ullklær under på vinteren, men hun var god og varm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...