Gå til innhold

Barn bør trilles baklengs.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes at artikkelen om at barn bør trilles baklengs er litt drøy. Kanskje er det best for barnet. Men det kan da vel ikke ha så mye å si at det er nødvendig å ta det opp sånn at foreldre som allerede har nok bekymringer skal ha dårlig samvittighet for å trille barnet forlengs.

Har selv en vogn med mulighet for begge deler og datteren min liker uten tvil best å sitte forover.

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Syntes det var en veldig fin artikkel jeg. Sikkert ikke så mange som har tenkt på dette før. Og nå får man en liten heads-up. Bra å bli bevisst på at det faktisk KAN ha så mye å si.

Tror ikke noen får dårlig samvittighet av den. Det går ikke ann å gi noen dårlig samvittighet for noe, dårlig samvittighet får man om man føler seg truffet og at det stikker litt. og det gjør det neppe hadde man følt seg truffet hadde man vel hatt barnet slik at man unngikk det i utganspunktet.

Gurimalla det ble mye rot der ja, hehe, men pøvde å forklare iaf.

Alle barn er forskjellige og det er noe man må føle på selv, bare at nå tenker man kanskje en ekstra gang igjennom valget av vogn.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

En grunn til at vi skal kjøpe easywalker søskenvogna når nr to er rundt hjørnet (som er i feb/mars neste år), da kan vi sette sportstrilla til gutten fremover eller bakveldnt, alt etter hans behov :)

Skrevet

Stakkars ungen min som kommer til å bli helt rar av å ligge "feil" vei. Syns artikkelen var skikkelig teit. Som om at barna kommer til å ta skade av det.

Skrevet

Jøje meg, vi har tfk vogn og maclaren trille, begge er forovervendt, kan ikke kjøpe nye vogner nå.:. Tenk så mange som hadde måttet kjøpe ny om det virkelig er skadelig da!

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Dette var til diskusjon da jeg fikk andremann for 6 år siden og mottagelsen blant mødre var omtrent som nå.

Dem med bakovervogn synes det var helt på sin plass og de med forovervogn mente det var drøyt.

Jeg mener at samspillet mellom barn og den som triller forsterkes under trilling når man ser det samme samtidig og kan snakke og forklare underveis.

Det betyr ikke at jeg slavisk har barnet bakover, men litt frem og litt bak er veldig fint synes jeg. Det er stort sett en gyllen middelvei som passer bra.

Skrevet

Det er jo ganske logisk i grunn, og derfor var vendbar sportsdel et absolutt must for meg da jeg skulle velge vogn til førstemann. Det samme kan vel også overføres til bæreseler, om forskjellen på forovervendt bæring i Babybjørn kontra innovervendt bæring i andre mer ergonomisk korrekte bæreseler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...