bebebe Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Noen andre som har kommet under den grønne feltet på kontroll? Var på kontroll i går og kom akkurat under det grønne feltet på symfemålene.. har tidligere vært under den røde streken men innenfor det grønne.. Jordmor sa bare at vi følger vår egen kurve, men gjør jo ikke det når den nå går under? Ble veldig bekymret når jeg kom hjem.. jordmor hadde det travelt og var der inne i 15 minutter bare.. Kan jo nevnes at jeg er syk selv, med kikhoste som ikke blir behandlet.. er så redd det går utover baby.. noen råd eller erfaringer? :)
høstbaby2011 Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 Hei Jeg hadde også lavt sm-mål da jeg var på kontroll i uke 30, dvs at den ikke fulgte kurven sin, men var innenfor det grønne feltet. Jeg tenkte ikke så mye over det før jeg kom hjem siden jm ikke hadde nevnt noe om det. Jeg ringte henne dagen etterpå og fikk komme på "oppfølging" uken etter. Men hun mente at det var veldig vanlig at målene varierte litt fra tid til annen, bare den ikke stoppet opp. Uken etter hadde magen/baby vokst og alt så bra ut igjen. Jeg vil anbefale deg å dra tilbake etter en uke for å se om det er noe forandring. Synes bare det er greit at man følger med slikt. Men mest sannsynlig er alt bare bra! Masse Lykke til
BabyMama<3 Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Hei oioioioi. Jeg har det akkurat på samme måte. Symfysemålet mitt lå i uke 30 rett under det grønne feltet, men jordmor gjorde ingenting med det. Synes i grunn det var rart at jeg ikke fikk en oppfølgningstime hos henne. Nå er jeg 31+6 og skal til legen neste uke for å få en ny sjekk. Klarer ikke gå rundt å være bekymret. Ta saken i egne hender, så ordner du deg en ny time til sjekk :-))
miepia30 Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 Mitt mål gikk fra øvre normal område til helt gjennomsnittlig til å så flate ut og til og medgå utenfor det grønne feltet. Så jeg fikk ultralyd sjekk for å se at babyen var stor nok. Og det er hun. Over gjennomsnittlig stor. De tror Magemålet ble mindre fordi babisen har lagt seg laaangt ned i bekkenet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå