Gå til innhold

Er litt småredd mannen min etter en episode forrige helg....

Anbefalte innlegg

Vi hadde fest, og hadde drukket en del.

Først må jeg forklare litt, jeg har løyet for mannen min, og gått bak ryggen hans, så han har all grunn til å være sint på meg, men jeg visste ikke at han visste om dette.

Dette skjedde etter at de fleste hadde gått og lagt seg eller dratt hjem. Plutselig klikket samboeren min fullstendig. Slang meg oppetter veggen, reiv i stykker toppen min, hadde tak rundt halsen min, og slo med knyttneven i veggen rett ved siden av hodet mitt gjentatte ganger. Samtidig skrek han til meg, og prøvde å få meg til å tilstå det jeg har løyet om. Jeg ble rett og slett livredd. Han knuste også flere flasker. Heldigvis kom ett par venner bort når de hørte han skrek, mannen min roet seg da.

Jeg har vært veldig nervøs etter at dette skjedde, og er redd for at mannen min skal klikke igjen. Føler ikke at vi er helt "ferdig" med dette, da vi ikke har fått snakket sammen ordentlig etter at dette skjedde. (Vært på ferie, og har ikke hatt lyst til å ta det opp på familieferien, redd for at det skulle blitt dårlig stemning). Den hånda han slo med hadde hovna opp til nesten dobbel størrelse i dagene etter, så han slo med ganske stor kraft.

Vi har vært sammen i syv år, og det har aldri skjedd noe lignende før.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal føle om dette..... :S

Fortsetter under...

OI, vet ikke helt hva jeg skal si jeg! hmm. tenker at det må være passende ille det du har løyet om! Tror du skal ta deg en prat med han. hvis dere har barn sammen hadde jeg blitt bekymret for hvordan han kan reagere om han blir forbanna på ungene en gang! hadde ikke villet ha en slik mann!

Vi har barn ja, men er absolutt ikke bekymret for det i hele tatt.

Jeg skjønner godt at han ble sint, men jeg ble både overrasket og livredd av den reaksjonen.. Vi har jo som sagt vært sammen i syv år, og har aldri sett han så sint noengang (han har forøvrig visst om løgnen lenge, men ikke sagt ett ord om det).

Du har løyet for ham, han har visst om det lenge, og ventet på at du skal si noe. Du sier ingenting, raseriet bygger seg opp, og i fylla utagerer han veldig.

Dette er noe dere bør prate skikkelig ut om, og du bør legge deg langflat for løgnen din, samtidig som du gjør det klart at du ikke finner deg i vold og trusler.

Dere har gjort feil begge to!

Om han aldri har gjort slikt før og dere har vært sammen i 7 år tror jeg nok du kan roe deg med å tenke at dette var et resultat av masse oppdemmede følelser pga det du har gjort og det sviket han føler som desverre kom ut helt feil og veldig eksplosivt i fylla.

Snakk med han om det du har gjort først, så kan du evt ta opp at du ble skremt av hans oppførsel, selv om du forstår at han er sint.

Annonse

Hva går det av enkelt her inne? Vi oppdrar jo til og med barna våre til å ikke bruke vold når de er sinte, men heller reagere med ord. INGEN handling, som feks løgn i dette tilfellet, forsvarer vold. Alkohol er heller ingen unnskyldning.

Siden dette er første gang på 7 år er det vanskelig å vite om det er fare for gjentagelse. Jeg ville gitt klar beskjed om at dersom han noensinne viser voldelige tendenser igjen, mot deg eller barna, så er det over!

Synes det er svært alvorlig det han har gjort. Hva du evt har løyet om rettferdiggjør IKKE vold. Han må lære seg å takle sinnet sitt annerledes.

jeg har levd i et forhold som utartet seg sånn. for å si det sånn så lever ikke vi sammen den dag idag.

jeg ville i grunn kommet meg bort. fra egen erfaring og eks antall turer på legevakta fant jeg ut at det var til det beste..

når han viser deg et sånt sinne så vet du hva han sitter inne med og hva han kan gjøre.....

Annonse

Det er ikke greit å bli så sinna at man mister kontrollen, og det er heller ikke greit å lyve om viktige ting. Dere trenger tydeligvis å snakke om dette, særlig dersom dere har barn. Har dere ikke barn ville jeg pakket snippsekken og dratt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...