ninairen Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Hei! Er det noen andre som har babyen seg i seteleie? Selv er jeg 35+3 i dag, og min sitter godt rett ned i bekkenet. Har fått time med legen på sykehuset om 2 uker for eventuelt vending av babyen... Noen andre som har opplevd dette? Er dette vondt? Håper på svar:)
Baby.i.august Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 Hei! Tuppemor her har ligget med hodet opp siden uke 31, er i uke 36 nå... Jeg har ikke prøvd snuing før, men har blitt frarådet det av flere, både leger og folk som har prøvd det... Hun ene som hadde prøvd det før, sa at babyen hennes bare snudde seg tilbake igjen med en gang etterpå, så satt hun igjen med en ekkel følelse om det hadde gått greit for babyen, det er visst en del krefter som skal til. Har ikke bestemt meg selv ennå om jeg vil prøve eller ikke, man får jo så mange velmenende råd, at man kan bli forvirra av mindre:) og man ønsker jo gjerne en "normal" fødsel. men i hvertfall lurt å tenke gjennom om man synes det er greit eller ikke først:)
vipsen2010 Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Hei, jeg har en del erfaring her:) Begge mine første har sittet i seteleie, og jeg tror denne 3 også gjør det. Prøvde snuing med begge, førstemann beveget seg, ubehagelig men det hjalp ikke. Med nr 2 prøvde jeg igjen, og da fikk baby veldig høy puls og jeg ble liggende ut dagen i tilfelle vi måtte ta keisersnitt om det ikke roet seg. Det gjorde hun heldigvis. Denne gangen tenker jeg at det er det kanskje en grunn til det, så orker ikke det stresset og ubehag det medførte. Prøvd også akupunktur og moxa rot! Men det kan jo være babyen snur av seg selv, det skjer jo med flere! Ønsker deg lykke til uansett hvilken vei babyen kommer:)
Baby.i.august Skrevet 27. juli 2011 #4 Skrevet 27. juli 2011 Kan jeg spørre hva du endte med å gjøre, setefødsel eller keisersnitt?
2 Mini oss Skrevet 27. juli 2011 #5 Skrevet 27. juli 2011 Min første lå i steleie gjennom hele svangerskapet. Og etter mye tenkning, nektet jeg både snuing og måling av bekken, jeg skulle ha keisersnitt. Jeg fikk satt opp keisersnitt to dager før termin, slik at hun fikk mulighet til å snu seg helt opp mot termin. Vannet mitt gikk ti dager før termin, og fødselen startet av seg selv. Jenta mi satt fortsatt, så da ble det et planlagt "hasteks" for min del. Alt gikk rolig for seg, og jeg fikk riedempende sprøyte mens jeg ventet på å komme inn for ks. Denne gangen ønsker jeg å føde vanlig, men blir det seteleie, velger jeg som sist ks.
ninairen Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2011 Tusen takk for svar. Min baby har også lagt i seteleie hele svangerskapet. Håper virkelig han/hun har tenkt å snu seg snart. Synest det høres veldig ubehagelig viss en lege skal prøve å snu babyen utenpå magen... Men vil ikke føde seteleie heller da
vipsen2010 Skrevet 28. juli 2011 #7 Skrevet 28. juli 2011 Hei, jeg hadde planer om setefødsel og målte bekken. På sykehuset termindagen bestemte de allikvel keisersnitt pga lite fostervann og babyen begynte å bli stor. Veide kun 3500, men mye jobb for å allikevel ende med ks. Valgte ks med nr 2 og nå er det ingen valg uansett:) Var skuffet at det ikke ble fødsel, men følte meg trygg og ivaretatt. Barna har ikke astma og er veldig flotte barn!
lillemy_85 Skrevet 28. juli 2011 #8 Skrevet 28. juli 2011 Hei! Jenta mi lå i seteleie, og hadde samme dilemma selv.. hadde egentlig tenkt å bestemme meg for ks, men valgte å prøve å snu henne på sykehuset. Skal ikke si at det ikke var vondt i det hele tatt, var ganske ubehagelig, men gjort på 15 min, og absolutt verdt det for min del ivertfall. Følte meg veldig godt ivaretatt under hele prosessen, babyens hjertelyd ble overvåket hele tiden, og en jordmor satt å fulgte med babyen via ultralyd, jevnlig under vendingen, og før og etter. Men du må jo selfølgelig velge det som føles rett for deg, lykke til uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå