Gå til innhold

Hva slags klær bruker barna deres i barnehagen? Og litt andre barnehagestart spørsmål :)

Anbefalte innlegg

Har mye klær men vet ikke hva jeg skal sende med hu i barnehagen. Hun har masse tights, myke olabukser og joggebukser. Tunikaer, gensere og t-skjorter. De går vel med vanlige behagelige klær? Syns alle tar helt av med innkjøp til barnehagen for tiden.

Skal de ha et ekstra par sko i barnehagen i tillegg til de de har på når de kommer?

Tutekopp eller drikkeflaske?

Hittil har vi

Sovevogn

Matboks/boks til frukt

Har mye klær

3 par sko i størrelsen som passer nå

Gummistøvler

todelt regntøy (lurer på om jeg skal kjøpe en tynn dress også)

Vårjakke, fleecejakke, en tykkere regnjakke

Er det noe mer jeg må ha med nå til sommeren/tidlig høst)

Fortsetter under...

Mine går i vanlige klær i barnehagen. joggebukser, thigts og tunika, noen ganger også jeans om de vil det.

det har på seg et par sko når vi drar, støvler eller joggesko, så har vi et par ekstra i barnehagen. slik at vi har begge deler der.

sydvest har vi brukt og det er greit når det regner, da hetta er litt ubehagelig.

regnvotter til litt kaldere høst.

drikkeflaske er lurt på de dagene de skal på tur.

og en parkdress er greit å ha på de dagene det ikke er vått ute, men bare litt kaldt. sparer klærne fra å bli møkkete og ødelagt. og regnklær er klamt om det ikke regner!

Jeg har alltid hatt ett sett regntøy og en dress (oftest med uttagbart for) hengende i barnehagen. Greit å slippe å drasse det fram og tilbake hver dag, så har skaffet ekstra i tillegg til det vi har hjemme. Eget par støvler er også greit, så slipper jeg å tenke på å ta med det hele tiden.

joggesko/vintersko har vi ikke ekstra av til bhg, men bytter ut støvlene med sherrox om vinteren

Ellers passer jeg på å ha minst 2-3 fulle klesskift der hele tiden, og mett av votter/sokker om vinteren. Ungen skal slippe å være inne pga våte votter! Klærne må kunne tåle litt røff bruk, og det er ikke lurt og sende ungen til bhg med klær man er redd for! ;)

Vanlig yttertøy (jakke) har jeg ikke ekstra av der

Sist men ikke minst: her inne er det kun de kjente merkeklærne som er godkjent (Reima og hva det nå heter): Mine gutter har brukt "billigdresser" av ukjente merker, og de fungerer som bare det, og har også fungert bra som arveklær! Kjøper heller 2-3 dresser av billigere type, så ungene har skift og alltid har mulighet til å gå ut, enn å kjøpe 1 dyr en, som gjør at ungen må være inne den dagen man vasker dressen!

enig 11.59 =) er litt sånn fenomen at det skal være dyre merkedresse her inne. Jeg kjøper alltid en dress som har kommet godt ut i test, skulle det være friends eller reima, så har jeg en barnehagepakke fra sportmann som ekstrasett! =) og de er faktisk kjempe gode dresser. parkdress og vinterdress i et=)

Bruk de klærne dere bruker hjemme, trenger ikke være en spesiell type klær ment for barnehage. Eneste man kan tenke på er at det kanskje er litt kjedelig om det kommer stygge flekker, som ikke går vekk i vask, på de fineste og dyreste klærne, så de kan man jo spare til bruk utenfor barnehagen.

Du trenger heller ikke ha dobbelt opp av alt tøy, man kan fint ta med seg dress, støvler og annet yttertøy hjem fra barnehagen etter endt dag.

Ha ekstra skift av undertøy, ulltøy, lue, votter, sokker, bukse, t-skjorte og slikt, det hender jo at de blir våte ute eller tilgrisa under måltid, maling og slikt.

Tutekopper, smekker og spiseverktøy antar jeg barnehagen deres har, det er vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...