Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg ammer jenta mi fra begge brystene v hvert måltid. vi tar alltid en rapepause mellom hver pupp, og noen ganger ender dette opp i gulp. Betyr det egentlig at hun har fått nok? Hun fortsetter med glede å spise av det andre brystet etterpå, men nå skal det jo sies at hun er glad i mat og kos :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at magen er full ja. Men ofte er det bare at lukkemuskelen deres er noe umoden slik at melka lett kommer opp igjen. Og så er melken så tyntflytende også at den kommer lettere opp enn hvis hun får grøt osv.

Hvor gammel er jenta di?

Hvis jenta di koser seg og spiser fra den andre puppen også synes jeg du skal la henne fortsette med det. Så lenge hun viser interesse så kan hun bare få så mye pupp hun ønsker. Så lenge hun ikke får aldeles mageknip av for mye mat ja :)

Skrevet

Man sier ofte at "de gulper opp overskuddet" dette er vel ikke alltid riktig da lukkemuskelen ofte er umoden slik Mammahjertet skriver over.

Vil forøvrrig støtte det Mammahjertet skriver, godt forklart og gode tips.

Min datter har refluxs så jeg har litt erfaring med gulping som ikke skyldes metthet. Men jeg vil understreke at mange barn gulper mye uten at noe er galt (og de kan ha refluxs uten å gulpe).

For vår datter har jeg funnet ut at det funker best ved å gi henne fra bare et bryst hvert måltid. Da blir magen hennes passe full også kan hun kose seg med fet ettermelk (tror jeg da), også får hun mat ofte. Mens andre barn trenger begge bryst for å bli fornøyd.

Du kjenner ditt barn best, vurder hva som passer dere!

Jeg trodde den første tiden at det beste var å gi av begge brystene hvert måltid men nå har jeg lært bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...