Gå til innhold

Tips til mat de kan spise selv? (9 mndr)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta har så lyst til å spise selv, men det går jo ikke alltid like bra...

Hun spiser vannmelon, agurk, brød (blir mye gris), nien ganger broccolituster, tenkte å koke minimais og gi henne i dag.

Har noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gav meg noen fine tips her :) Så da kommer jeg med mine til deg :)

Pastaskruer (egentlig all type pasta...) er jo veldig lett å holde i de små søte hendene som de kan kose seg med.

Vi prøvde litt nectarin i dag og det var tydeligvis en vinner. Skjærte små båter uten skal til minsten.

Og når det gjelder brød har jeg lest at hvis du legger to skiver sammen (med pålegg i midten) og skjærer i biter er det lettere for de små å spise selv, siden pålegget ikke klister seg fast i hånda dems da.

I middagsglassene er det jo og gulrøtter, så babygulrøtter burde gå det og?!

Og har ei venninne hvor minsten bare spiser pastaskuer og fiskepinner til middag, og da mest og hvis hun spiser selv ;)

Mye man kan lage til fingermat hvis man bruker fantasien ;)

Lykke til!!!

Skrevet

Åh, pasta var lurt. Det skal vi prøve. Bolla haaater gulrøtter, men det meste av grønnsaker og frukt kan man jo gi dem å spise selv. Vannmelon er favoritten vêr, ligger ute naken og gomler det før vi Slenger henne i plaskebassenget...

Skrevet

masse gode tips her :)

mini her koser seg med maiskorn, erter, puffet ris, bringebær, jordbær, blåbær, riskaker uten salt, gnagekjeks, skorper etc :)

Skrevet

Dette må prøves! Jeg sliter fortsatt litt med denne tenk-hvis-de-setter- i- halsen- frykten, jeg, men nå er jo baby blitt 9 måneder og spiser brødskive helt fint, så da går det vel med annet også! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...