A_K Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Hei! Veide frøkna mi på 11 uker i går og fikk litt sjokk da hun allerede veier 6,2 kg Hun var 4,4 da hun ble født. Sjekket i papirene til storesøster og fant ut at hun veide det samme da hun var 7!!! Mnd!! vil tro at lillesøster er stor og storesøs var liten... Hvor mye veier deres små på 2-3 mnd?
FrøkenF Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 På 3 mnds kontroll veide frøkna mi hele 6,8 kg!!! Hun er 69 cm, så ganske stor på alle måter.
Gjest Madolyn Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Her er en tråd på denne sida med masse info om babyene våre og vekten: http://www.dinbaby.com/forum/thread/143405311 Oss med gode og runde babyer vel og merke hehe... Min gutt veide 3410 ved fødsel, 5600 g ved 6 uker og 7600 g ved 3,5 mnd (ca 15 uker gml).
A_K Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2011 Ok serdet er flere med stooore bebisser:) synes det er rart at mine to jenter er så forskjellige da.. Men de har ikke samme far, så er vel det.
Valiana Skrevet 27. juli 2011 #5 Skrevet 27. juli 2011 Godt det ikke bare er meg som har en stor plugg :-) Jenten min var 3430 g da hun ble født, og på tremånederskontrollen for noen dager siden (var da 3 mnd og 5 dager) veide hun hele 6980 g! og "bare" 62 cm... Gode bollekjaker, og litt småvalkete, men ikke "tykk". Synes det er godt å slippe å stresse med at hun ikke går opp nok i vekt, men håper det dabber litt av etterhvert...men gjør vel gjerne det når hun blir mer aktiv :-)
FrøkenF Skrevet 27. juli 2011 #6 Skrevet 27. juli 2011 Godt å se det er flere ja. He he, må jo si det er litt komisk når vi møter andre babyer på samme alder - de blir liksom så små i forhold!! Men som du sier, det er deilig å slppe å stresse med at de ikke skal legge på seg nok, men håper det dabber av når de begynner å gå/bli litt større....
Gjest Madolyn Skrevet 27. juli 2011 #7 Skrevet 27. juli 2011 Min 15 uker gamle gutt (7,6 kg og 64 cm) var MYE større enn alle de andre på barseltreffet; jeg syns de andre babyene så ut som små, rynkete gamle menn med sin spinkle gråt, minnet meg mest om nyfødt-tida med min!! Og gutten min har også hatt veldig mye hår hele tida, så det så nesten ut som om jeg var i feil gruppe... Hehe.. I både min og min manns familie har det vært mange tjukke babyer, men i voksen alder er de fleste av oss mer på den slanke siden. Og da gutten kun spiser 1 dl mme per døgn og resten mm fra bryst, så kan det da ikke være for galt - håper jeg Klart jeg bekymrer meg litt innimellom, han vil tross alt ha mat fryktelig ofte både dag og natt, men syns ikke jeg kan nekte mat til en baby som gråter og sutter ut i lufta
jente_80 Skrevet 27. juli 2011 #8 Skrevet 27. juli 2011 Veide frøkna mi i forrige uke, og da var hun 11 uker. Hun veide det samme som di, A_K 6,2 kg. God og rund Men hun var bare 2810 da hun kom til verden...... matvraket mitt!!
jente_80 Skrevet 27. juli 2011 #9 Skrevet 27. juli 2011 Veide frøkna mi i forrige uke, og da var hun 11 uker. Hun veide det samme som di, A_K 6,2 kg. God og rund Men hun var bare 2810 da hun kom til verden...... matvraket mitt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå