Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Jeg kjøpte et nytt lammeskinn (sånn medisinsk) fra Kaiser via Lilleprinsen. Men det lukter skikkelig fjøs! Er det vanlig at slike skinn skal lukte skikkelig sau? Bør jeg vaske det før bruk? Lufte det? Eller er der noe galt med det jeg har fått?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 Noen lammeskinn kan lukte. Ofte lukter det mer fra skinnet enn selve ullen. Dette kommer helt ann på hvordan skinnet er behandlet. Noen ganger kan slik lukt komme av dårlig kvalitet, mens andre ganger betyr det bare at skinnet ikke er vasket med mange kjemikalier. Du kan prøve å bli kvitt lukten med vask.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Både det og andre skinn som har en del lanolin lukter fjøs. Kan hjelpe å vaske det, men hver gang noen bruker skinnet og det blir varmt vil lukten smitte over i hår og klær. Slik hadde vi det med skinnet vårt fra nøstebarn. Skal jeg ha skinn igjen kommer jeg til å kjøpe et som er tynnere og litt mer behandlet.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #4 Skrevet 27. juli 2011 Jeg har samme lammeskinn og har bare luftet det. Lukten er nesten borte nå. Så det forsvinner nok med tiden!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #5 Skrevet 27. juli 2011 Så babyen kommer til å lukte fjøs? Nice... Skinnene på IKEA lukter ikke, men de er vel giftbomber, samt at de har lange hår som babyen kan få i munnen? Eller kan man bruke et slikt med et tepper/laken over?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #6 Skrevet 27. juli 2011 De tynne fra barnashus lukter ikke så mye, men er sikkert mer behandlet. De på ikea er til å pynte med, ikke til babyer. Kan jo ha et i bunnen av vogna som isolasjon med noe over, men da hadde jeg heller kjøpt en mellomting. Et som er behandlet en smule for å få bort lukt, men som ikke er satt inn med kjemikalier.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #8 Skrevet 27. juli 2011 Da får jeg vel kjøpe ett der da. Ble anbefalt disse her via dette forumet, men der stod det ingen advarsel om lukt:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå