Gå til innhold

Vi som beundrer den modige elleveåringen som sto opp mot Utøya-drapsmannen (fb-gruppa)

Anbefalte innlegg

Når man leser historien får man nesten et inntrykk av at gjerningsmannen sparte gutte, noen som igjen vitner om at det finnes noe "godt" i han.

Dette er jo sånne ting som kommer til å telle i ABB's favør under rettsaken (har muligens ikke noe å si uansett men...), skjønner derfor ikke helt hvorfor man skal fremheve denne hendelsen?

Fortsetter under...

Skjønner det, men jeg blir likevel mer kvalm av at noen tror gutten ble "spart". Tenker at mannen hadde sine grunner for å ikke skyte han og tviler på at det var godhet.

hi

Jeg er medlem fordi jeg beundrer hans mot! Han mistet pappaen sin, og likevel så ser han en massemorder i øynene og sier meningen sin! Gutten er 11 år, jeg får vondt i hele kroppen når jeg tenker på han... jeg føler så med han og gråter når jeg tenker på hvor vondt det blir for han fremover... Gutten er en helt, han har større mot enn noen jeg kjenner, og jeg beundrer han! Sender han en liten del av hjertet mitt og håper han får en lys og hjertegod fremtid tross i opplevelsene han har fått...

Annonse

At han tilsynelatende blir rørt av denne lille guttenog ikke greier å drepe han, gjør han menneskelig. Er det virkelig ingen som fostår hva jeg vil fram til her?

hi

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, men jeg tror at vi mennesker har en evne til å lete etter det gode i all elendigheten. Og her er det gode representert ved en modig gutt, og for min del menneskliggjør det ikke morderen i det hele tatt.

Fordi denne lille gutten opplevde noe så traumatisk at man omtrent ikke kan fatte det. Fordi hjertet til mange omtrent går i stykker når de hører denne historien. Fordi denne lille gutten aldri vil bli den samme igjen. Fordi han skal vite at det finnes hundretusener av mennesker i dette landet som føler med han og ønsker han alt godt.

"Etter hvert kom det en liten gutt svømmende mot Emma. Han sa at pappaen hans var død.

Emma sa til gutten at han var flink til å svømme, og at han måtte svømme for pappa.

Den lille gutten svarte Emma: «Jeg trodde politi var snille, jeg.»"

Det er så hjerteskjærende og grusomt at det nesten ikke kan fattes. Og enda var denne lille gutten heldig. Han kom fra det med livet i behold.

Du får svar. Gjerningsmannen er så ubetydelig og lite verdt at det ikke spiller noen rolle, om noen skulle føle at monsteret får en promille menneskelighet av det, so be it. Alt som betyr noe er denne lille gutten.

Annonse

Jeg tror/håper at nettopp denne hendelsen vil tale MOT siktede.

Og med det mener jeg at han kanskje ikke får noe redusert straff eller "goder" i fengselet nettopp pga han ikke kan bli skånet med "sinnsyk i gjerningsøyeblikket".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...