Mummy79 Skrevet 26. juli 2011 #1 Skrevet 26. juli 2011 Hei, gutten min har fått velling av risgrøt i en mnd nå og liker det veldig godt, får kun MME. Har prøvd å begynne med litt mer fast føde, men han liker ikke grøt, har prøvd forskjellige typer, blandet i maltekstrakt (liker godt malt i MME), men nekter å gape. Er også mer plaget av luftsmerter siden jeg har prøvd med grøt. Liker heller ikke fruktepurè noe særlig, men middagsglass med potet og gulrot er nam nam og snilt mot magen. Spørsmålet er, skal jeg legge inn et vellingmåltid på dagen for å venne magen til mer grøt eller heller satse på å gi poden middag og ikke stresse med grøten. Må alle ha grøt? Hvordan gjorde dere det med deres små? Takker for alle svar
de_to og den lille Skrevet 26. juli 2011 #2 Skrevet 26. juli 2011 Personlig synes jeg kanskje du bør avvenne han fra velling pga når han får grøt i så flytende form er den jo mye lettere å få ned enn vanlig grøt og siden det er samme smaken så foretrekker ha den han bare kan skylle ned. Alle trenger heller ikke grt, det er liksom et ganske norsk fenomen synes det som slik at du kan gi han middag eller bare vanlig frukt. Her begynte vi med grøt i ganske tykk konsistens fra første stund (litt før 4 mnd) og han elsket det! Ble litt lei en periode men nå har han virkelig fått teken på fast føde. Vi gir forresten cereal (synes nå det er ganske likt grøt) morgen og kveld, ellers har vi sånn baby safe feeder (fruktnett) som han får frukt i og kan spise selv. Får ofte frukt/grønnsaksmåltid midt på dagen. Har du forresten prøvd å lage mat selv til poden? Knerten her er en ordentlig gourmet og likte ikke industrifremstilt mat, men det jeg lager selv av friske rene råvarer går ned på høykant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå