Gå til innhold

Hjelp meg. flaut.

Anbefalte innlegg

Har noen hormonlignende klumper bak. Det er vondt under og etter jeg har vært på do. Det er vansker med å tørke rent, blør avogtil. Vondt å sitte og gå. Huden i et større område virker hard.

Lege har hendvist meg til en kirurg. (han sier det er hudfold)

Snakket med legen i går fordi jeg har vondt for å gå på do, men han har enda ikke send hendvisningen, selv om det er 2 mnd siden jeg var der. Det har blitt mye verre nå. Mener det haster, og tenker at det er sikkert 3 mnd til jeg får komme meg på syk.huset

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143430073-hjelp-meg-flaut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det hemorroider du har? Eller en hudfold etter gamle hemorroider?

Legen din har ikke gjort jobben sin når han ikke sendte henvisning etter at du var hos ham første gang!

Akupunktur har ofte veldig god effekt på hemorroider! Ikke flaut å si til dem at du har det, de er vant med å høre om det :) Ellers er det viktig å ikke spise sukker, og gjerne få i seg ekstra omega3. Hemorroidene er ofte litt betent, og sukker virker betennelsesfremmende mens omega3 virker betennelsesdempende. Så må du drikke nok vann pr dag slik at du ikke får treg mage. Og lurt å sitte minst mulig, da dette gir økt press der bak.

Ring tilbake til legekontoret om et par dager og sjekk at de faktisk har sendt henvisningen til kirurg! (Jeg måtte passe på min forrige lege som også "glemte" sånne ting... skiftet lege til slutt pga det.)

Tror ikke det er hemroider. Legen kalte det hudfold. Men det har blitt verre. Kansje det er begger deler no. Vet ikke.

Kom etter siste fødsel. så vart det bedre for ei lang periode. Men nå klarer jeg ikke å tørke meg ren. Må dusje meg etter dobesøket.

Legen mente operasjonen er pynte ingrep, men for meg er dette plagsomt og uhygienisk. + ikke snakk om flaut ovenfor kjærsten.

HI

Mariske? Få rede på hvor henvisningen er sendt og at legen har fått med i henv. at han har glemt å sende den og ber om prioritering. Så ringer du dit henv. er sendt, får bekreftet at den er der og at legen har forklart at han har glemt å sende den. Be om time på kort varsel, eller be pent om å time så fort som mulig. Vær vennlig...

Annonse

jeg har samme problemet, har tre sånne hudfolder, fått en ved hver graviditet faktisk. har fått henvisning og vært på undersøkelse på sykehuset, og nå venter jeg i kø. det er en "pynte operasjon" men du får det om du virkelig ønsker det. jeg har selv lagt merke til at mine blir hovne i dagene før mens, om jeg er litt forstoppet eller om jeg har sitti mye. da hjelper det ofte å drikke mye vann og ligge mer om kveldene enn å sitte..

slitsomt og ekkelt, så jeg skal få mine operert bort så fort det er min tur i køen :) (max 3 mnders kø der jeg var)

Bruk hemoridesalve til du har fått mer hjelp. Det får blodkarene til å trekke seg sammen, reduserer smertene og du vil sansynlgivis slippe å blø. Hudfoldene kan du trykke tilbake inn i endetarmen når du har hatt avføring, om du klarer. Da ligger de mer beskyttet. Det er rimelig sikkert hudfolder som kommer av hemoriderdu har/hatt i forbindelse med svangerskap og fødsel.

Takk for flere gode svar.

Godt å høre at noen har det samme. (ikke at jeg unne noen det, men at jeg blir forstått riktig)

Skal til inkjøp av krem i morgen i håp på bedring.

Lykke til 2315 eller 2305 (husker ikke nå) med opperasjonen.

Syns det er merkelig at de kaller det pynte inngrep, fordi det er jo veldig ubehagelig og plagsomt.

takk HI. jeg ble også paff over at legen kalte det pynte ingrep, for det gjør grusomt vondt når det er hovent og sårt, blør også mye. Jeg bruker også krem når det er som værst, får kjøpt på apoteket. bruker den som har steroider. og legen på sykehuset sa til meg at det kom av hemorider, og var veldig vanlig og mulig å leve med, men der var jeg veldig uenig med han hehe

push på legen din, jeg måtte ha ett par runder med min, måtte til slutt vise henne hvordan det så ut når det var hovent, og da først forsto hun mitt problem.. jeg googlet det også masse og fant ut at de kunne være kreftfremkallende, legen min var ikke helt enig i det, men redselen min fikk vinne og henvisningen ble sendt!

hilsen 2315 eller var det 2305 hehe gullfisk !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...