Gå til innhold

Jeg ble strippet i dag, og har 1cm åpning. Skal settes i gang på mandag. Noen som har erfaring med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 38+3, og i dag var jeg til undersøkelse på sykehuset (har risikosvangerskap), og overlegen jeg var hos sa jeg har 1cm åpning, men at livmorhalsen ikke er ordentlig moden ennå. Den var nesten 3cm sa hun, og middelsmyk.

Hun strippet meg to ganger, og mandag skal jeg inn å få satt inn ballong (?), tirsdagen skulle de ta vannet om alt var klart, ellers skulle jeg få noe gele først.

Etter strippingen i dag har jeg hatt enorme smerter, det kommer i puljer, så jeg antar at det kanskje skjer noe? De er vondere og litt annerledes enn kynnere, men langt ifra regelmessige.

Er det noen som har erfaring med dette? Kan jeg forvente at noe skjer før mandag? Hva er denne ballongen hun snakker om? Gjør det vondt når de tar vannet? Hvor fort er det vanlig at ting kommer igang etter vannet er tatt?

Jeg klarte ikke spørre om alt dette på sykehuset i dag, fordi jeg var totalt knekt (skal settes i gang på psykisk grunnlag), så derfor har jeg en del tanker og spørsmål nå som jeg håper noen kan svare på. Veldig veldig takknemlig for svar :) På forhånd takk :) (og ja, jeg er klar over at ingen fødsler er like, og at vi opplever det forskjellig, men hadde vært greit med noen fortellinger likevel så jeg kanskje kan forberede meg litt ihvertfall).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...