Gå til innhold

"vi kan ikke passe på dem hele tiden"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er mye forlangt at en ansatt skal være med ditt barn hele tiden barnet er i barnehage.

Barnehage opererer ikke etter "En-på-en"-prinsippet. De passer på alle barna, men det er nok både 1 og 2 min. der de kanskje ikke ser barnet ditt eller barnet mitt. Slik er det gjerne i hjemmet også.

Det kommer vel ann på hva du legger i å "passe på". De må vite hvor de er, at der trygge ol, men jeg synes ungene skal ha litt rom også. Barna bør få forsøke ting selv, de bør få snuble, spise sand og søle med maten for eksempel.

ja det er for mye å forlange om du virkelig mener at en av de ansatte hele tiden skal ha et øye med din sønn,hva med de resterende 9-13 barna,skal de gå for lut og kaldt vann?

vi er fire voksne og 14 barn, jeg vet hvor barna er og har overdikt over de,men har aldri et øye med bare ett til enhver tid,det er det ikke kapasitet til

Annonse

Jeg mener da vitterlig ikke at barnet mitt skal fotfølges av en voksen! Ærlig talt.

Men jeg mener han skal passes på.Det er en basebarnehage så det er mange store barn der også.Min lille skal ikke feks settes på en huske av en 5 åring.Han skal heller ikke passes av en 4 åring mens han sitter i vogn.

Ellers kunne han jo faktisk vært hjemme på deltid med søsteren på 9

en 5 åring kan ikke huske med barnet ditt? er vel en 5 åring som liker å dulle med små barn da. tviler på barnehagen bruker de eldre barna som barnevakter. hva er det du forlanger da? og hva mener du med passes av en 4 åring mens han sitter i vogn? når skjedde dette? hvordan vet du det?

N er kanskje barnet mitt litt sent ute ?,men han klarer ikke å hølde lenge nok i tauet på huskene så han faller av. Vi snakker ikke om babyhuske,men vanlig huske.

Og ja,4 åringene pleier å passe de små i vogn.Vi foreldre ser det ofte når vi henter.De voksne kan feks være inne og rydde på kjøkkenet ol.

derav kommentaren:vi kan ikke passe på dem hele tiden.

hi

Synes du har fått mange idiotiske svar her. Selvfølgelig skal de passe på barnet ditt hele tiden, det er jo det vi betaler dem for. Med passe på menes da at en voksen er i samme rom/område og har oversikt over hva alle barna driver med. Sier seg selv at det må være slik av sikkerhetsmessige grunner.

Men det er nok ofte slik i basebarnehager som du beskriver, de har mindre ressurser enn vanlige barnehager. Dette er en av grunnene til at jeg aldri vil ha mine barn i basebarnehager.

Annonse

Takk 20:22 :) Jeg har vært en stund i tenkeboksen og vurdert om jeg er en kravstor bitch hehe. Som du sier er det basebarnehage ja. Jeg føler han blir så lite passet på at jeg vurderer heller en 16 år gammel skole drop out som dagmamma.Føler det ville vært tryggere for barnet faktisk,men da er det jo ingen lekekammerater der.

Men nå har jeg trampet og kjeftet litt i barnehagen,så vi får se om det bedrer seg.Hvis ikke kommer jeg til å klage til styrer.

Det finnes desverre ingen alternative barnehager med ledig plass her vi bor:-(

HI

Jeg trodde barnehagene var til å passe på barna hele tiden.

Nå har ikke jeg barn i barnehage, men var av den oppfatning at det viktigste var barns sikkerhet, neste at barnet får dekket primærbehovene for mat, drikke og søvn.. og at det pedagogiske opplegget som gjør at barna har en intressant hverdag bare var en bonus.. men tydeligvis misforstått jeg da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...