Gå til innhold

Må legen henvise meg til gynekologisk undersøkelse altså?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar!

Spurte legen i dag om jeg ikke kunne ringe selv, men han sa nei skjønner du.. Syns bare det hørtes litt rart ut.

Okey, ja trenger time litt kjapt. Skal snart flytte, å da blir det litt vanskelig å komme meg til den byen hvor jeg vil ha time. Det er vel ofte litt ventetid om man tar det gjennom legen. Jeg vet egentlig ikke.

Noen som vet sånn hvor mye en slik time kan koste da, med eller uten henvisnig?

Full undersøkelse hos en gynekolog koster mellom 500 og 600 kroner. Jeg ringer selv til gynekologen hvert tredje år for kontroll (uten henvisning) og da er det summen jeg betaler for gynekologisk undersøkelse med celleprøve og innvendig ultralyd av alle organene (livmor, eggeledere, eggstokker) for å se etter cyster og andre uregelmessigheter.

Har aldri tatt rønken da, men det må vel evt gynekologen henvise til, han har vel ikke rønkenapparat på kontoret?

Du kan si til legen din at du vil til en annen gynekolog enn den han pleier å henvise til, det kan han ikke nekte deg. Si du skal flytte og vil ha henvisningen selv, så tar du kontakt med en på det stedet du flytter til.

Jeg har hatt fastlege et annet sted enn der jeg bor og har et par ganger fått med henvisning i stedet for at hun henviser til de hun pleier fordi det har vært enda lengre unna enn fastlegen min. Det har ikke vært noe problem i det hele tatt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...