Gå til innhold

Til dere med 2 tette! hjeelp!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått ei lita jente i mai. Har 2 gutter fra før og nå har jeg en utfordring og trenger noen tips! :)

Lille frøkna er en liten primadonna som vet hva hun vil. Det hører med til historien at hun fikk hjernehinnebetennelse når hun var en uke og vi holdt på å miste henne. Mye medisiner og lang tid på sykehus har nok gjort at hun er litt mer urolig enn "normalt."

Hun vil kun være hos meg. Hyler om hun blir langt ned og bare mannen min holder hun i 10 min gråter hun seg helt lilla uansett hva han gjør..

Jeg er en " bærer" og har henne nå nesten hele dagen i sjal eller mt. Utfordringen ligger da i, hva gjør jeg med de andre barna? Hvordan gjør dere det når de skal kle på seg, skifte bleie osv..?

Jeg vil gjerne leke med de som jeg pleier, men fanget er konstant opptatt.. Spesielt han minste er mer lei seg enn før og det er vondt å se..

Hvordan kan jeg løse dette?

Tusen takk for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg har to tette og minste eeeelsker å sitte i fanget og kose. Men etterhvert som han vokste måtte han bare tåle å ligge i vogna og gråte litt osv. Men vi setter han i vippestol og så leker vi. Han er 6 mnd og jenta mi 2 1/2. Så nå har han blitt litt mer vant til det. Også tror jeg dere må gjøre ting med lillejenta sammen så hun blir mer vant til pappan. Jenta mi hylte i flere timer hvis jeg var borte og nektet å spise. Så da måtte pappa'n ta over og jeg måtte være med. han skiftet bleie, jeg stod ved siden av. Samme med mating, leking osv. Jeg bare var tilstede. Så trekte jeg meg bort etterhvert. Da ser du an selv når du tror hun er klar for det.

Er et par tips vi brukte og det fungerte her iallfall :)

Skrevet

Jeg har to jenter, med 2 års mellomrom, og lillesøster her i huset var som din- totalt avhengig av kroppskontakt og nærhet, 24/7 den første tiden. Hun nektet å ligge i vippestol, babygym eller vogn, og det var ikke snakk om gråting, men intens hyyyling. Derfor satt hun stort sett i sjalet hele dagen lang- også når jeg skiftet bleie på eldstejenta, og mens jeg kledde på henne osv. Hun foretrakk faktisk å henge nesten opp-ned i sjalet mens jeg kledde på størstejenta, enn å sitte litt alene i den komfortable vippestolen :P

Når jeg lekte med størstejenta hadde jeg som regel minsta med meg på lekematta- dvs hun lå vedsiden av oss (gjerne på magen) mens vi lekte sammen, eventuelt så sov hun i sjalet også da. På lekeplassen hadde jeg henne i sjalet, og når jeg spiste mat med eldste, så satt minsta på fanget mitt (for vippestol var totalt uaktuelt også da..). Det var først da vi gikk over til høystolen i 6 mnds alder at jeg fikk fanget mitt sånn noenlunde tilbake igjen, og på samme alder begynte hun også å åle seg fremover- noe som gjorde at hun endelig klarte å være noen minutter alene på gulvet i blant også. Så her ble det gradvis enklere fra ca 6 mnds alder, selv om hun måtte bli nesten 8 mnd gammel før hun godtok vogna noe særlig i våken tilstand, og vi kunne begynne å bruke den fine søskenvogna vår tilslutt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...