Gå til innhold

Samtale på sykehuset...

Anbefalte innlegg

Er i uke 31 nå , og om 2 uker skal jeg på samtale på sykehuset ang fødsel. Grunnen til det er min forrige fødsel som jeg opplevde svært dramatisk, og sleit skikkelig med det i ettertid (psykisk og fysisk) Er allikevel i tvil om hva jeg vil gjøre denne gangen. Har en følelse av at jeg er "lett" å overtale til å føde normalt. Tenker da på å få en plan over fødselen hvis lignende ting skjer som sist at en da får ks hvis jeg får panikk osv. Noen der ute som er/har vært i lignende situasjon?Følger de planen som er satt opp? Er så sinnsykt i tvil på hvilket valg jeg skal gå for...høres sikkert rart ut men...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143429726-samtale-p%C3%A5-sykehuset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De vil nok anbefale vaginalt.

men du kan nok få ordne en plan:)

en venninde av meg fikk egen jm, som var opptrent på å assistere fødende kvinner med angst o.l. det ble også utarb at dersom min venninde underveis begynte å kjenne tegn til panikkangst, så ville de stoppe og ta ks.

men hun klarte å føde vaginalt og kom strekere ut av det :)

det går nok bedre denne gangen :)

siden et barn har allerede passert i fødselskanalen ;)

kjenner selv at jeg gruer med litt til fødsel. jeg endte opp med hastesnitt pga treg framgang.. lurer på om det går vaginalt denne gangen :) kjenner jeg er litt spent :)

Skal på lignende samtale neste uke. Hadde en ganske traumatisk fødsel sist. På UL fikk jeg med meg papirene som skal fylles ut på den vanlige innskrivingen slik at jeg kunne fylle ut disse selv før samtalen. Der har jeg notert en del punkter i forhold til hvordan jeg kan tenke meg enkelte ting under fødselen. Jeg er nok også av den typen som lett lar seg overtale til å gå for det "normale" og ville nok under samtalen glemme mange ting som jeg på forhånd ønsket å uttrykke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...