Gå til innhold

Dere som er gravide etter fryseforsøk (ang. Lutinus)

Anbefalte innlegg

Hvor lenge skal dere gå på Lutinus og Progynova? Jeg er nå 9+3 og skal vel egentlig bare ta tablettene ut denne svangerskapsuken, men må si jeg er litt skeptisk til å slutte før uke 12. Var på UL da jeg var 9+0 og da sa gynekologen at morkaken ikke overtok/virket før i uke 12, men glemte å spørre hva hun mente om hvor lenge en bør ta Lutinus. Noen av dere som sluttet i uke 10 og det gikk fint, eller fortsatte dere ut første trimester?Skal ringe klinikken når de åpner etter ferien på mandag og høre om jeg kan bruke det lenger, men ville sjekke hvor lenge dere andre har brukt det. Og har dere brukt Lutinus og Progynova like lenge, eller sluttet med Progynova tidligere?

Fortsetter under...

Jeg har hatt akkurat de samme følelsene for noen dager siden. Jeg er 10+4 og hadde også fått beskjed om å slutte på Lutinus og progynova etter 10 uker.

Jeg synes det var skummelt og tok en lutinus både 10+1 og 10+2.

Men så tenkte jeg som så at klinikk Hausken har drevet med dette i mange år og har hatt utallige pasienter med fryseforsøk, og de er jo ikke intressert i å utsette oss for faren for abort. Så regner med at å slutte etter uke 10 er fullstendig trygt, med grei margin, ellers ville de nok ha sikret seg med å anbefale en uke eller to til.

Nå håper jeg ikke det kommer en haug med svar om at man ikke må slutte før uke 12, for da tror jeg at jeg får fullstendig panikk...... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...