Gå til innhold

Trenger desperat gode råd mot urolige ben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig plaget med urolige ben under graviditeten. Var det også forrige gang og det tar ganske mye av nattesøvnen. Jeg har til nå hatt litt nytte av magnesiumtabletter, men nå har det blitt så ille at jeg føler ingenting fungerer. Flere netter så klarer jeg bare sove en time eller to i slengen før mitt urolige ben vekker meg igjen. Så alle gode råd mottas med takk. Ulltråd og lavendelolje er forsåvidt allerede utprøvd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninna mi spyler beina med iskaldt vann før hun legger seg. Så ligger hun med de utenfor dyna med kuldegrader på soverommet (ikke så lett nå på sommerstid). Kanskje flasker med iskaldt vann kan hjelpe. Koselig å ha i senga det.

Skrevet

Legen min anbefalte Magnesium tabletter mot dette. Det får du uten resept på apoteket. Jeg tar to slike før jeg legger meg og det funker som bare det!

Skrevet

Magensium er første bud, men det tok hun allerede skrev hun. Selv tar jeg200- 400 mg. i døgnet og det holder leggkrampene mine borte, det er jeg plaget med.

Skrevet

ja... ser jo nå at hun skrev magnesium. =) Fikk bare med meg det med ulltråd og den biten =)

Magnesium gjorde det for meg, da har jeg ikke flere tips.

Skrevet

Har du en vifte?

Jeg har vifte som står nede ved bena mine, ligger med de utenfor dynen. Kald luft demper urolighetene.

Er det virkelig ille pakker jeg inn bena i en håndduk som er dynket i kaldt vann. Lindrer godt.

Ellers hjelper det å småsove i løpet av dagen, har merket at fotene er ekstra urolig hvis jeg er veldig sliten på kveldene. Har også bena høyt hele tiden, sitter med de i sofaen eller på stuebordet med en pute under.

Skrevet

Da skal jeg prøve med kalddusj og kalde omslag. Og kanskje en ekstra magnesium tablett. Så krysser jeg fingrene for noen netter med søvn.

Om andre har flere tips så kom gjerne med de og :-)

Skrevet

Ja gjør det, kalt fotbad hjulpet meg, i tillegg til magnesium. For noen uker siden når det var som verst for meg, gikk jeg ut flere ganger pr natt og stod i min datters iskalle plaskebasseng. Det var deeeeilig. Og sikkert moro for naboene;)

Håper noe hjelper, ikke moro det der..

Skrevet

Var veldig plaget med det for en stund siden og har det enkelte kvelder. Gikk innom en sunkost butikk, og der foreslo damen noe som heter Venebalsam.. Reiser ingensteds nå uten den. Lukter helt grusomt, men funker som fy, Kjøler ned føttene og jeg får i allefall til å sove etter å ha smørt føttene inn..

Skrevet

Jeg og plages med dette, også sisst graviditet.

Av og til hjelper det med ullsokker, ren ull. Har ikke prøvd ulltråd da, men funka fint med ullsokker. Tror jeg skal prøve den der kremen noen anbefalte her oppe som kjøler :)

Skrevet

Eg syns faktisk det hjelpe å bruka støttestrømper fram til eg legge meg om kvelden, men nokon kvelda har eg urolige bein uansett. Og så roa det seg etter eg har lagt meg, men da legge eg meg med ei stor puta mellom beina......Men no har eg faktisk berre ei veka igjen til planlagt KS, så da ser eg ein ende på det

Skrevet

Du kan prøve å sove i satengsengetøy, det aller glatteste som de har på jysk:) Ikke særlig pene motiver, men det er veldig kjølende for bena.

Har også smurt bena med vanlig krem før jeg legger meg.

Håper du finner noe som hjelper :)

Skrevet

Mitt beste råd er å be mannen om fotmassasje. Min må massere føttene mine stort sett hver kveld for at jeg skal få sove. Hjelper som bare det!

Skrevet

Prøvde å dusje bena i kaldt vann i går og hjalp der og da, men uroen kom tilbake etter ganske kort tid. Men så kom jeg på å hente frem en sånn fotrulle som jeg har kjøpt på bodyshop og rullet føttene ganske hardt over den en stund og det hjalp en del. Var å kjøpte meg venebalsam idag, så får vi se om det og kan gjøre nytten.

Brukte mye støttestrømpe pga hovne ben, men nå går jeg mest barbeint eller i lave sokker da støttestrømper blir for varmt. Men kan være en grunn til at det har blitt værre i det siste, at det å bruke støttestrømper gjennom dagen var med på å dempe det.

Takker i alle fall for mange råd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...