Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #1 Del Skrevet 26. juli 2011 Nå er det i min situasjon "bare" din og vår. Samboer har et barn fra før, og nå venter vi vårt første barn sammen. Jeg er som sagt førstegangs og synes dette er en spennende tid(venter barn om ca en mnd) Men jeg er veldig spent på hvordan det vil bli etter barnet blir født ang samboer og hans barn. Han har bare samvær annenhver helg, men jeg må innrømme at jeg sliter de helgene han har samvær... dette bunner mye i dårlig forhold til biomor(hvis man har lov å kalle henne det), og at barnet er VELDIG krevende, har flere diagnoser, noe som gjør at en helg kan føles som en mnd! Dvs at det er forholdet til biomor som er det mest utfordrende. Hun har sabotert, ødelagt og gjort så mye rart opp gjennom årene jeg og sambo har vært sammen (4 år), at jeg bli sjokkert selv når jeg snakker med f.eks min mor det. huff... Jeg har vel egentlig ikke noe spørsmål eller poeng med dette innlegget, føler bare at det var til stoor hjelp da jeg fant dette forumet og oppdaget til min store overraskelse at det er mange som føler og har det slik som meg. Jeg føler med alle som har det vanskelig med mine dine og våre, men samtidig føler jeg også en trøst i at jeg ikke er alene.... leser flere steder her inne at noen parforhold ble bedre etter felles barn og noen værre. Jeg tenker på det hver dag og håper virkelig det kan bli bedre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143429595-det-skal-ikke-v%C3%A6re-lett-dette-med-mine-dine-og-v%C3%A5re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia_mia Skrevet 27. juli 2011 #2 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg tror definitivt det er mye vi bonusforeldre kan gjøre for at det skal bli en positiv opplevelse for alle med et nytt, felles barn. Mange barn synes småsøsken er spennende (det bør jo være positivt hvis man har greie foreldre som klarer å forberede litt og akseptere noe sjalusi i starten). Jeg tror det viktigste er at du og faren til barnet blir enige om hva som gjelder hjemme hos dere. Selv var jeg også glad da jeg fant dette forumet, men også skremt over hvor langt mange går i å erklære at de ikke fordrar stebarna sine. Jeg vil helst aldri føle det slik, men betviler ikke at det er situasjoner hvor det er uungåelig. LYKKE TIL med baby! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143429595-det-skal-ikke-v%C3%A6re-lett-dette-med-mine-dine-og-v%C3%A5re/#findComment-143432197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia_mia Skrevet 27. juli 2011 #3 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg tror definitivt det er mye vi bonusforeldre kan gjøre for at det skal bli en positiv opplevelse for alle med et nytt, felles barn. Mange barn synes småsøsken er spennende (det bør jo være positivt hvis man har greie foreldre som klarer å forberede litt og akseptere noe sjalusi i starten). Jeg tror det viktigste er at du og faren til barnet blir enige om hva som gjelder hjemme hos dere. Selv var jeg også glad da jeg fant dette forumet, men også skremt over hvor langt mange går i å erklære at de ikke fordrar stebarna sine. Jeg vil helst aldri føle det slik, men betviler ikke at det er situasjoner hvor det er uungåelig. LYKKE TIL med baby! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143429595-det-skal-ikke-v%C3%A6re-lett-dette-med-mine-dine-og-v%C3%A5re/#findComment-143432205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå