Gå til innhold

Dere som har erfaringer med å slanke dere på lavkarbo

Anbefalte innlegg

er det lurt å ha små opphold å spise "vanlig" i noen perioder for å få fart på vektnedgangen igjen når det har stoppet opp?

Har lest noe om det at det kan være lurt for å" lure" kroppen men vil gjerne høre andres erfaringer med dette :-)

Hilsen ei som har tatt av 10 kg siden påske med lavkarbo-mat men som har stagnert i vektnedgangen nå i flere uker.

Fortsetter under...

Tror ikke det er så lurt.. De få gangene jeg har spist "normalt" noen dager har jeg gått opp to-tre kg på et par dager. Disse har jeg virkelig måttet slite for å få av igjen. I tillegg har magen klikket helt og jeg har nesten følt meg syk før jeg har kommet på rett kjøl igjen.

Er mulig at det er individuelt. Ser tydelig at det er endel ting jeg absolutt ikke kan spise og endel ting som går greit.

Jeg har ingen god erfaring med det ihvertfall.

Først når du har stått stille i 4 uker kan du snakke om å ha stoppet opp, kroppen trenger ofte litt tid på å slippe mer vekt.

Det jeg erfarte etter en stund på lavkarbo var at jeg måtte begynne å telle kalorier i tillegg. Vet ikke om du har gjort det, men stadig hører jeg folk reklamere for at man ikke trenger telle kalorier på lavkarbo. For meg stemmer det dårlig.

Jo du kan godt se om det har effekt. Men du bør bare gjøre det en dag eller to, og de dagene bør du spise fettfattig og ikke sukker. Altså det holder med ett par dager der du spiser vanlig lavkalorislankemat.

sjekk ut 17 day diett! den funker slik at du unngår platåer, og er veldig lik lavkarbo :)

jeg bruker den nå, og den er både motiverende og enkel å forholde seg til siden alt går i 17 dagers sykluser :)

Annonse

Vi lever på lavkarbo her i huset, men noen ganger har vi en skikkelig monster kveld med godter og god mat. 1 lørdagen i mnd har vi fast at vi skeier ut. Man får spise HVA man vil og hvor mye man vill :P

I allefall.. etter denne dagen er det ofte at jeg ser at jeg går ned dagene etterpå. Men som sakt vi lever på lavkarbo så trenger ikke ta så mye av :)

Det er jo bare og prøve en dag, og gå tilbake til lavkarbo etter den ene dagen og se om det har noen effekt.

Et tipps er også GrønnTe. Jeg tok også en stund kosttilskuddet CLA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...