Gå til innhold

Svigerfar med ammeFOBI

Anbefalte innlegg

Ok... NÅ begynner jeg å få nok. Lillegull er snart ett år og jeg ammer henne enda. Dette synes ikke svigerfar noe om(selv om jeg aldri ammer henne foran han). Han synes det er ekkelt når unger blir ammet etter de er rundt 5-6 mnd.

Jeg lyver ikke når jeg sier at 9 av 10 ganger jeg treffer svigerfar så spør han om for eksempel: "Hadde du brystspreng når du kom fra jobb i dag da?? Fikk hun mat i dag igjen??". Eller, "puppa du henne før du kom på besøk hit i dag??". Hele tiden slike spørsmål. Og jeg merker jeg er så drit lei at jeg har begynt å svare han med å tulle. Sist sa jeg at jeg skulle amme vesla til hun var minst 3-4 år. Jeg synes faktisk han ikke har noe med å spørre om slikt. Og så detaljert da... tenk å spørre om jeg hadde brystspreng?? Hallo.

HVA hadde du gjort? Jeg må kanskje slutte å tulle det vekk og bare spør han direkte hva han mener med å spør så ofte om dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143429481-svigerfar-med-ammefobi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller....du kan jo ta igjen med samme mynt. Svare at "huff, ja i dag hadde jeg skikkelig spreng, altså, puppene var harde som stein, det var jammen godt å få lette på trykket!"

Det virker jo som det er puppene dine han er opphengt i da, og ikke akkurat at barnet får mat...Litt creepy det derre....

tror ikke din svigerfar har amme-fobi, men heller er over gjennomsnittet interessert og tent av pupper. når du beskriver uttalelsene hans så gjennomskuer man han nokså lett.

du må bare svare han tilbake, eller så blir han bare å fortsette. bare si -fælt så interessert du er i puppene mine da - så smiler du. synes han høres frekk og utidig ut, og du bør sette en stopper for det.

Annonse

Neste gang når han spør om du har fått melkespreng, spør du: "ja, vil du se??" Og later som du begynner å dra opp genseren. Du kan også fortelle at du går uten BH under klærne for å lufte puppene etter ammingen. Hvis han ikke blir flau og stopper da, da e han en pervo. Sorry :D

Jeg er litt konflinktsky, og hadde nok blitt småirritert uten å prøve å vise det.

Det hørtes plagsomt ut med en sånn svigerfar og jeg hadde tatt det opp med mannen min og hørt om han hadde noen gode ideer på hvordan dere kunne stoppe svigerfaren din i det han sier.

Svigerfaren din har ingenting med at du ammer og å spørre om du har brystspreng er veldig merkelig! Hvis du tør å svare konkret og ærlig tror jeg du vinner på det i lengden.

HI som svarer her.

Godt at flere enn meg synes dette er direkte upassende. Jeg har tatt det opp med min mann, og han unnskylder det en del. Han sier at faren synes amming er ekkelt osv. Det skjønner jeg også, men at han spør så direkte om ting og at han forventer jeg svarer. Skulle ønske jeg kunne føle meg litt mer "bes

Nei jeg må rett og slett "manne" meg opp og spør han hvorfor han snakker så mye om dette. Har også tenkt å si at han må stole på at jeg vet hva som er best for vesla.

Faktisk har jeg unngått å dra på besøk til svigers så ofte fordi det er upassende kommentarer på gang som jeg føler jeg ikke kan stoppe. Men jeg får vel bare slutte å være konfliktsky jeg også. Skulle bare ønske mannen ikke unnskyldet slik sin far(og mor) til tider :(

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...