Gå til innhold

Ang Vannkopper?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei :)

Høres ut somk sønnen min dette. Han er 6, har mer prikker enn skinn ser det ut til. Noen av disse sier han gjør vondt. Han har også sorte kopper, med rødt rundt. Dette er vel skorper, og de skal jo komme. Når alle prikkene har skorpe, er han smittefri. God bedring til småen, det går heldigvis fort over.

Om det klør mye, anbefaler jeg å smøre med Eurax, det har fungert knall på mine unger :)

Jeg hadde vannkopper selv som voksen i fjor. Og jeg vil si at vannkoppene gjorde mer VONDT enn klødde faktisk. Når skorpene kom da klødde det, men ikke da de var blemmer. Og ja, skorpene blir svarte.

Datteren min hadde også vannkopper og hun plukket av ALLE de svarte skorpene, hun var da en trassig 3åring som ikke ville ha stygge svarte vannkopper, bare de fine;)

Jeg hadde vannkopper som 28-29 åring og blemmene gjorde vondt! Og klødde i tillegg noe vanvittig.

Hvis det blir veldig rødt rundt de skorpene han har klort hull på så følg med dem slik at det ikke blir noen infeksjon i dem. Ikke vanlig, men lurt å bare følge med. God bedring til lillen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...