Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hello, var hos legen i dag, hadde 153/83 i blodtrykk, 2 på ødemer, og 1 pluss på proteiner, er dette begynnende svangerskapsforgiftning???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ka vara det, har du fått ny timme till uppföljning på detta?

Skrevet

D er d samme som jeg har hatt og mitt blodtrykk har gått opp og ned de siste 2 ukene. Igår hadde jeg blodtrykk på ***/99 (husker ikke overtrykket) og ble lagt inn til observasjon. Senere på kvelden var undertrykket nede i 77 og fikk lov å reise hjem for natta. Var oppe på føden for igangsettelse idag morges og målte da blodtrykket til 86 i undertrykk og 1+ i proteiner i urinen og fikk beskjed om at d ikke var noen overhengende medisinsk grunn for å sette meg igang allikavel så de ville ikke gjøre noe før torsdag. SÅ, d kan gå begge veier men de kommer til å holde deg under oppsikt mest sannsynlig. Lykke til! :)

Skrevet

Forrige kontroll (torsdag) hadde jeg 140/95 og 2-3 i ødem samt 1 pluss på protein og 168 i puls hos bebis.

Ble sendt til observasjon på sykehuset. De målte ganske høy puls på bebis samt at blodtrykket ikke gikk ned. Jeg føler meg derimot ganske ok. ikke hodepine og ikke vondt i magen eller flimmer for øynene.

Fikk dra hjem men skal passe på symptomene over. Og ringe føden straks om jeg merker noe til dem. Legen sa svangerskapsforgiftning kan gå tilbake, eller tre svært langsomt frem eller gå fort. så jeg måtte ringe asap om jeg merket noe mer.

Skal til kontroll igjen imorgen for å følge opp blodtrykket (termin er imorgen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...