Gå til innhold

Symfysemål i uke 40?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor på kontroll idag i min uke 40 (39+2) og hun målte sf-mål til 38 cm, en liten bit over det grønne feltet og langt over normalen.

Jeg har hatt en fin kurve hele tiden, men dette var et skikkelig hopp opp! Har følt at lillegutt vokst en del de siste to ukene, men dette var vel mye, var det ikke det..? Fra 35 cm til 38 cm på to uker.. Er litt redd for at han er stooor:) Men har skjønt at det kan være fostervann og form på magen som øker målet også..? Så ikke dette før nå, og jormor sa ingenting om det, så det er sikkert inget å bekymre seg for.. (men så gjør man det litt likevel) :o

Hva med dere andre? Hva er deres sf-mål i uke 39/40?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt var 36 nå på mandag, da var jeg 39+6 (eller 40+0 i følge den nye jordmoren, men det er vel fordi hun regner 40+3 i stedet for 40+2). Jeg har ligget rundt den røde streken hele veien, først litt over, så litt under og nå rett over igjen. Sist gang lå jeg hele tida endel over og magen var større da. Veslefrøkna veide 3560g og var 53 cm da hun kom, så hun var ikke så stor, men lang :) Aner ikke hvor stor denne babyen blir :)

Skrevet

Jeg hadde 37 på uke 38+5. det er likt som mitt forrige svangerskap. Da fødte jeg to dager før termin og han veide 4040...

Skrevet

Har hatt det sånn som deg og vært bekymret for det samme! Men ta det rolig. Det kan jo være mange grunner til et sånt hopp...Kanskje var du litt oppblåst i magen, kan sikkert komme litt an på hvor mye du har spist den dagen eller at babyen har lagt seg på en annen måte enn sist du målte.

Jeg har drevet å hoppet litt over den røde streken, på den røde streken, helt øverst i det grønne området og også vært en gang rett over det grønne området. Min lege sa at babyene ofte vokser litt i rykk og napp, så hvis det ikke er andre symptomer som også har forandret seg så ville jeg tatt det rolig! Men er du usikker så kan du jo bare ringe til jordmor i morgen og spør om akkurat det... Eller evt legge igjen spm til jordmødrene her!

Skrevet

Takk for tipset om jordmødrene! Det skal jeg gjøre. Men er sikkert som du sier... med rykk og napp, og luft o hva jeg spist mm. Det sier kanskje ikke så mye om størrelsen på babyen..? Urin og blodtrykk var fint, så da er det sikkert greit. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...