Gå til innhold

Hvor lenge tok det før dere ble gravide?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 36 og ble gravid etter 4pp.

Hadde overhodet ikke troa da det skjedde siden jeg i den perioden verken fant eggløsningen med eggløsningstestene eller kjente eggløsningen som jeg normalt pleier å gjøre. Skulle også ha eggløsning på den "dårlige siden" (den eggstokken som har vært operert for en cyste og som etter det har gitt meg en merkelig og uregelmessig mens) og regnet med at den pp ble spolert og måtte belage meg på neste.

Tok bare en graviditetstest for å være sikker på at jeg kunne ta meg et glass vin i et bryllup, men ups... der dukket det opp en strek likevel.

er 9+2 nå.

35 år - her tok det 1,5 år - fikk litt assistanse underveis (Pergotime/Pregnyl til Pappa'n), men brukte ingenting da det plutselig funket - legens råd til slutt var sol, varme og ferie, for de fant ikke noe annet galt (vi har to sammen fra før, så visste jo at vi var kompatible). Har dere fått noen form for utredning? Dere er jo langt over grensen for å få hjelp.

• 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Annonse

jeg er 39, førstegangsfødende, ble gravid 6 uker etter at jeg sluttet på pillen. skjønner nå at vi har hatt flaks...

brukte Clear Blue fertelitetstest, og "slet ut" min mann den dagen smilefjeset kom på testen...

lykke til !!

brukte litt over 5år på nr 1, startet da jeg var 29..... prøver nå på nr 2, har hatt første mens men det tok faktisk 2 år fra frøkna var født..... har lange og uregelmessig syklus, time hos legen neste uke. Håper ikke det tar 5 nye år....

Mine gravidieter var fine. Ikke store forskjellen fra da jeg var gravid som 25 og 29-åring. Fulgte de vanlige svangerskapskontrollene. Har aldri heller hørt snakk om at det skulle være noe risikosvangerskap.

• 4 uker senere...

for første gang det tok 4 mnd siden jeg hadde en spontanabort da bløde jeg i 2 mnd derfor tok det så lang tid og andre gang det tok 7 mnd etter p-pille slutt nå nå er jeg 4, 3 uker på vei jeg trodde jeg skule aldri bli gravid igjen men jeg ble det=D

Annonse

Har ei fra før (3 år) - og fra vi begynte å prøve til jeg var gravid med nummer to tok det nesten et år :(

Hadde desverre en MA i uke 11. Det er 7 uker siden nå, og vi prøver på nytt men har ikke lyktes enda.

Jeg er 39 - fyller 40 i slutten av august.

Jeg ble gravid på 1pp med nr. 1 og 2 da var jeg hhv 28 og 36. Nå er jeg 39 (snart 40) og venter nummer 3 i august. Måtte 3 pp til før siste satt. Håper det snart klaffer for dere! Jeg sjekket opp "status" før vi begynte å prøve, for å vite at det var i orden liksom. Brukte også eggløsningstester, fungerte godt for oss.

Endret av eaglebeagle

Heisann! Vi brukte 2 år på utredning pga manglende EL grunnet høyt Prolaktin, scanning, laprascopi, sprøyter etc, men når først EL kom, satt den på 2 forsøk (satt også på første, men kun 5 uker...). Har nå akkurat testet postivt etter samme regime på første EL, og er veldig gla! Jeg har en liten mistanke om tvillinger da det var to egg som ble modnet med sprøytene, men brukte naturmetoden så kanskje bare et slapp?

Mistet i uke 35 for seks år siden. Vi bestemte oss raskt for at det rette var og prøve på nytt. Har deretter opplevd to positive tester, men abortert i uke 6-7 på begge. For et par år siden satte både mannen min og jeg endelig strek for mere prøving. Syntes alderen var hovedproblem. Men slik ble det ikke. Sitter nå her og er 11 uker på vei og akkurat blitt 43 år. Vi har bestemt oss for at denne gaven tar vi i mot selv om livet vårt snus opp ned. Så til alle strevere, det finnes håp selv når det ser utenkelig ut. Lykke til!

• 4 uker senere...

Første gang jeg prøvde å bli gravid var jeg 37, og fikk en sønn på første forsøk. Neste gang jeg prøvde var jeg 39 og det gikk vel et par prøveperioder før jeg ble gravid, gleden ble imidlertid kortvarig da jeg mistet i uke 12 (MA oppdaget på ultralyd). Mistet 2 ganger etter dette, men plutselig satt spiren, jeg kommer til å være 42 når lillebror kommer denne sommeren:D. Gikk på blodfortynnende denne gangen fra jeg oppdaget graviditeten til ca 5 mnd, etter tips fra gynekologen min som sa at dette hadde hjulpet andre som hadde mistet flere ganger. ønsker deg masse lykke til!

• 4 uker senere...

Dette var inspirerende lesning :)

Jeg er 35 nå og prøver å bli gravid med tredjemann. Har blitt gravid på første forsøk begge de foregående gangene, da var jeg hhv 24 og 27 år. Har i mellomtiden skiftet partner (som ikke har egne barn) og "pådratt" meg en muskelknute i livmor. Flere ukjente faktorer denne gangen med andre ord...

• 4 uker senere...

Det tok et år fra prøvestart til det klaffet.

Ble gravid på PP 7, men mistet i MA. (oppdaget på ul i uke 11)

Var 35 da spiren satt, og de siste PP brukte også jeg bidronninggele før EL, og progesteronkrem Etter EL. (lagd av wild yam).

Er sannsynligvis akkurat fylt 36 når frøkna kommer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...