Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #1 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg har så vondt inni meg etter tragediene fredag. Jeg gråter mye og jeg mener mye. Kjente ingen personlig av de rammede eller omkomne men jeg føler så med de at jeg faller i krampegråt flere ganger om dagen. Stakkars stakkars barn som har måttet oppleve den grusomme frykten før de ble skutt, og stakkars de som overlevde. Alt hva de har sett og hørt. Alt foreldrene har måttet gå igjennom. Besteforeldre. Jeg ser for meg livredde barn som ber for sine liv og blir skutt rett ned imens han "som ikke fortjener å ha sitt navn skrevet" ler. Jeg har lest blogger hvor de overlevende skriver om timen på øya. Hvor de ser venner bli skutt i hodet, de ser venners hoder bli delt i 2. Hvordan er det mulig, hvordan..hvordan i helvete er det mulig for disse barna og ungdommene å få et normalt liv igjen etter dette. Foreldrene som har gått igjennom et helvete før de får beskjed om at deres BARN er skutt og drept. At gjerningsmannen hadde skutt de fleste minst 2 ganger, gjerne i hodet, for å være sikker på at de døde. Hvordan i helvete går det an å være så jævlig ond!? Jeg finner ingen glede i hverdagen, jeg er på tampen til å gråte på jobb hver time, det er vanskelig å smile, vanskelig å spise. Jeg sørger dypt over alles skjebne og jeg tror jeg oppfører meg som om jeg kjente mange av de..men jeg gjør ikke det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143429302-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #2 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg vil begynne med å oppfordre alle som svarer på tråden til å ikke gjøre narr av HI. Man styrer ikke sine følelser og man skal ta på alvor de følelser man selv har og de følelser andre har. Til HI: Mitt forslag er at du må kjenne på sorgen, få den opp og ut. Ut der du kan bearbeide den og komme tilbake til hverdagen igjen. Sett av 10 minutt hver dag der du gjør noe trivelig for deg selv. Som en lang og varm dusj, lakke neglene dine, ta fotbad, stå ute i regnet for å kjenne at du lever ol. Det går over. Med tid så går det over og så lenge man ikke dyrker sorgen og passer på å også eksistere i hverdagen så går det over. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143429302-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143429317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #3 Del Skrevet 26. juli 2011 Det første du burde gjøre er å stoppe å se på nyheter, stoppe å lese blogger, stoppe å føre mer bilder inn i hodet ditt. Du fyller deg selv opp med negative og triste tanker med alt du leser og ser. Som personen over meg skrev, gjør noe hyggelig for deg selv, og prat gjerne med noen som er åpen for det om dine følelser. Håper du blir bedre. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143429302-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143429330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå