nåerdetmintur! Skrevet 26. juli 2011 #1 Skrevet 26. juli 2011 Hei, alle sammen! Nå er jeg 6 + 1 , og har jeg endelig turt å melde meg inn her, selv om jeg har litt blandede følelser siden det ikke gikk bra på forrige forsøk. Jeg er jo først og fremst veldig GLAD over å ha blitt gravid igjen relativt raskt, men er veldig nervøs for å få dårlige nyheter igjen... Jeg lurer på om det er noen som har god greie på dette med hcg-stigning? Mitt forrige svangerskap ble avbrutt i uke 11 pga blighted ovum, og jeg er naturligvis VELDIG spent og nervøs denne gangen.... Jeg har tatt serum hcg tre ganger, og verdiene var på 3080 på dag 36 etter siste mens, og 6996 tre dager etter. Mener at jeg har lest hcg-nivået skal doble seg, og det er litt usikker på om det skal doble seg hver dag, eller sjeldnere .Jeg skal til lege om noen dager, men er takknemmelig hvis noen har litt "input" før den tid. Dagene og timene føles jo så lange når man venter på sånne ting! Så for å konkretisere litt. Er det noen som vet hvor ofte man kan forvente at hcg-nivået skal doble seg? Og hva det evt betyr hvis det ikke gjør det? Og er det noen som har erfaring med om fastleger ofte henviser til tidlig UL hvis man har hatt blighted ovum tidligere? Lykke til, alle håpefulle her inne
sandramedhjertetihånden Skrevet 26. juli 2011 #2 Skrevet 26. juli 2011 hei! har funnet dette; In most normal pregnancies at hCG levels below 1,200 mIU/ml the hCG usually doubles every 48-72 hours and it normally increases by at least 60% every two days. In many early pregnancies, the hCG level will double every 31 to 72 hours. As the pregnancy progresses, hCG levels rise and the doubling time increases. les mer her: http://www.babymed.com/tools/hcg-calculator ser ut som alt er som det skal for deg altså! lykke til:)
nåerdetmintur! Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2011 Tusen takk for svar, sandramedhjertetihånden (artig nic, forresten)! Det var jo veldig informativt, og ikke minst akkurat det svaret jeg ønsket meg Vet jo ikke helt hvordan hcg-nivåene vil være ved blighted ovum, men skulle tro at det ikke stiger like mye som ved et normalt svangerskap. Også må man vel ta med seg alt som er postivt når man går og venter, så jeg tolker dette som positivt. Kjenner at pulsen er litt lavere nå Masse lykke til til deg også!
sandramedhjertetihånden Skrevet 26. juli 2011 #4 Skrevet 26. juli 2011 fint å kunne hjelpe:) bekymrer meg grønn selv, så godt hvis jeg kan gjøre noe for at noen andre kan bekymre seg litt mindre! lykke til til begge oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå