Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvorfor er innlegget og den etterfølgende debatten om AUF-lederens flukt fra Utøya slettet?

Som AUF-leder må han regnes som en offentlig person, og hans oppførsel eller mangel på samme er det lov å diskutere - vi lever fremdeles i et demokratisk samfunn.

Ber dere om å legge tråden ut igjen, dere skal moderere, IKKE sensurere, og ikke etter eget forgodtbefinnende eller eget politisk ståsted.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tror ikke jeg har sett tråden du sikter til, men etter flere meldinger fra brukere om at de opplever innlegg som har å gjøre med fredagens tragiske hendelser som støtende og hatske, har jeg bedt moderatorene på generelt grunnlag være litt ekstra strenge med hva de tillater i dagene fremover.

Dette har ikke noe å gjøre med politisk sensur, men er av respekt og hensyn til berørte som opplever sitt livs tøffeste dager. Vi har ikke noe imot at offentlige personer diskuteres, men alt til sin tid og på en måte som gjør at forumet på Barn i magen oppleves som inkluderende, raust og omsorgsfullt.

Håper på forståelse for at vi gjør det på denne måten nå som vi alle opplever vanskelige dager.

Hilsen Kari

Må si meg enig i at dette minner om sensur.

Dette var en saklig diskusjon om en offentlig person. Ingen av innleggene var ufine. Og det er var i hvert fall ikke støtende og hatske svar i denne tråden!!!

Tråden handler om hva en leders ansvar er i en krisesituasjon, dette er noe mange tydeligvis er opptatt av og som jeg synes vi bør få diskutere!

Kanskje du kan ta en titt på tråden og dere kan legge den opp igjen?

Kari Romøren: Hvordan kan dere slette noe uten å ha sett det? Ja, det er synd om de berørte, det er en opplevelse de skulle ha vært uten, men i dagens raske kommunikasjonssamfunn blir slikt fort et diskusjonstema som folk har et behov av å drøfte - og behovet for avklaringer og svar er stort.

Når dere nå faktisk ukritisk sensurerer innlegg, blir det oppfattet som noen har noe å skjule - eller at klikk.no / dagbladet.no vil sitte på infoen litt til FØR de lager en egen artikkel om det

At noen brukere får vondt i håret når de opplever litt motbør her inne på siden, får ikke legges til grunn for sensur, så ta frem tråden igjen - deres måte å gjøre ting på møter ingen forståelse hos meg.

Ja takk til moderering, nei takk til sensur.

Hvis dere finner enkelte av svarene upassende, så foreslår jeg at dere sletter de aktuelle svarene. Ikke hele tråden.

Det er forskjell på å moderere og sensurere. Hvis du moderer fjerner man upassende svar. Men å slette hele tråden blir å sensurere en hel debatt.

Støtter at tråden ble slettet. Den var LANGT under verdighet.

Det er ikke å sensurere da man ikke har verken plikt eller rett til å kunne ytre hva man måtte ønske på et forum så eies og drives av andre. Ønsker man å ytre akkurat hva man ønsker, slik man kan ihht. til ytringsfriheten, så kan man gjøre det i egen blogg eller i eget fora.

Verken BIM/DIB, VG, Dagbladet, Nettavisen, Side2 eller andre fora som har debatt og leserinnlegg er forpliktet til å trykke andres innlegg og de er heller ikke forpliktet til å la innlegg som strider mot reglene og eller de normer nettstedet har til å bli stående.

Å kunne ytre hva man måtte ønske på andre sine nettsider og på andre sine fora er verken en rett eller en plikt man har.

Annonse

Hei igjen,

Vi sletter selvsagt ikke innlegg som vi ikke har lest. Det er ikke jeg personlig som er inne og modererer forumet vårt, der får vi hjelp av et firma med profesjonelle moderatorer som er godt orientert om hva som er retningslinjene som gjelder for Barn i magen. Jeg er trygg på at de har tatt en god vurdering før de har slettet innlegg og/eller hele tråder. Som hovedregel sletter vi bare enkeltinnlegg som er støtende, men dersom vi mener hele temaet for tråden er upassende sletter vi alle innleggene.

Etter overskriften på denne tråden å dømme, og meldinger fra andre brukere, så tror jeg nok de har tatt en god vurdering.

Det vil alltid være uenigheter om hvilket nivå man skal legge modereringen på, og det er sunt med diskusjoner rundt dette. Det noen synes er greit, synes andre er over streken. Men ansvaret ligger nødvendigvis hos oss som jobber med Barn i magen, og vi har i den situasjonen vi er i nå bestemt oss for å legge oss på en ganske restriktiv linje når det gjelder innlegg om terroraksjonen. Det ber jeg om forståelse for.

Hilsen Kari

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...