Gå til innhold

Har noen andre opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Du som er mann, jeg sier ikke at jeg er for bra. Hele livet har jeg trodd nettopp at jeg ikke duger, at jeg er dårligere enn andre. Men når jeg ser på hva jeg har oppnådd, måten jeg er på osv, så ser jeg jo at jeg ikke kan være SÅ ille at ingen vil satse på meg. Derfor lurer jeg på hva det kan være. Har også hørt av et par venninner, at når de er på byen, så utgir de seg for å være ekspeditør på Rema, student eller barnehageassistent, selv om begge to har mastergrad. Begge sa at de får merkbart mer respons fra menn når de lyver om yrket sitt, og nesten ingen respons hvis de sier hva de egentlig jobber med.

Har spurt både de menn som trakk seg, venninner og foreldre om hva som kan være årsaken, og ingen kan (eller vil?) komme opp med noe fornuftig. "Det er ikke noe feil med deg, du har bare ikke møtt den rette",- sier noen. Noen sier jeg er for desperat siden jeg ikke venter i 1 uke før jeg svarer på sms, ringer fyren noen ganger (for det er HAN som må ringe) osv, dette blir for dumt synes jeg.

Derfor er jeg totalt i villrede, og vurderer faktisk å legge datinga på hylla for godt og innse at jeg forblir alene.

HI

Fortsetter under...

09.35 her.

Kaskje du skal legge datinga litt vekk en stund hvis du er lei.

Er sikker på at vil ordne seg for deg, den som er interessert i å treffe noen gjør det på et tidspunkt.

Ikke bry deg om folk som slenger med leppa, er mange her inne som ser sitt snitt til det veldig fort.

Jeg er ikke singel, men jeg har likevel opplevd at mange menn ofte føler seg truet av smarte kvinner.

Jeg holder på med doktorgrad og er svært rasjonell og logisk og elsker å diskutere kompliserte problemer. Og jeg opplever at endel menn direkte misliker og føler seg svært ukomfortable med at jeg åpenbart er mer intelligent enn dem. En kompis som er lege sa det rett ut - jeg er ikke vant til at folk er smartere enn meg, dette liker jeg dårlig! Nå er vi begge gift på hver vår kant, så det er en hypotetisk problemstilling, men han hadde aldri sjekka meg opp om det hadde vært aktuelt...

Mange menn ønsker å være den sterkeste, smarteste og den som tjener mest i et forhold. Ellers føler de seg umandige. Mange menn rangerer hverandre etter inntekt, stilling og intelligens og om kvinner havner over dem i dette hierarkiet føler de seg truet. Nå er det heldigvis forskjell på menn, og ikke alle er like opptatt av å være best.

Enten må du finne en som ligger over deg i inntekt, utdannelse og intelligens (det er desverre ikke så mange av dem) eller du må lete etter en som ikke bryr seg. Han finner du kanskje lettere blandt menn som i utganspunktet har valgt utradisjonelt - fordi de ikke er opptatt av penger og posisjon, som omsorgsarbeidere, kunstnere, kulturarbeidere o.l.

Dette er uansett ikke noe du bare innbilder deg. Lykke til!

Når du leser her inne på dib, så kan du finne flere kvinner med høyere utdannelse som har en ikke så altfor koselig holdning mot de med lavere utdannelse enn dem selv.

Jeg tror menn kan hende er skeptiske mot kvinner med høyere utdanning av redsel for å ikke være bra nok, eller strekke til, da også hvis de mennene kanskje ikke ha mer enn vgs utdanning og kvinnene høyere utd utover det.

Menn liker å føle at det er de som tar vare på familien, at det er de som "bringer mat på bordet".. det er huleboeren i dem..familiens beskytter... som reagerer.

Er ikke å legge under en stein det at enkelte kvinner som har høy utdannelse/makt kan være skremmende og stramme av natur og meget fokusert på status pga det også være vanskelig å tenke for seg at fleste av de kvinnene er avslappa kjempe jenter som er lett å bli glad i.

Annonse

Takk for enda flere svar. Det jeg ser at jentene som ble valgt framfor meg, var enten mye yngre enn mannen, eller/og hadde mindre utdanning. Dette er grunnen til at jeg spør, ikke at jeg synes jeg er bedre enn andre. Har også merket at menn i 50-årene som enten ikke har jobb eller har penge/alkoholproblemer ikke nøler med å sjekke meg opp ute på byen, vet ikke at hvilken grunn. Synes sånt er sårende...

Jeg er forresten ikke fokusert på status overhode, 90% av min omgangskrets er folk som driver med landbruk, jobber i butikk, på posten osv. Har svært få akademisk utdannende bekjente og venner. Min bestevenn kjører langtransport, og vi prater i telefonen flere ganger i uka (har vært kjent i veldig mange år, og kjenner hverandre inn og ut, men han er verken interessert i flørt eller forhold med meg). Det kan da hende at jeg fremstår som ei med "ovenfra og ned"-holdning, men jeg er altså ikke det...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...