Gå til innhold

Fam på 5stk, lever på 25000kr i mnd. Hadde dere klart det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvordan vi skulle klart oss, ikke med enebolig og to biler i hvertfall...

Vi er også 5, faktisk har vi nå 22 500 i faste utgifter, hus, bil x 2, kommunaleavgifter, strøm, forsikringer, barnehage, tv, mob, internett. Og vi er langt fra de mest størt utgifter, høyt lån eller råflotte dyre biler. Vi er veldig nøkterne av oss.

Vi har vel 45 000 utbetalt, og synes ikke vi lever i overflod, sparer og bruker endel på oppussing for tiden, men er forsiktige med pengene.

Annonse

Ja det skulle vi klart om vi bare bodde i en leilighet og hadde en bil som var ferdig nedbetalt. men vi måtte nok vært sparsomme ja. vi har 10 000 kr nå til overs etter alt av regninger er betalt, og det er trangt. men som sagt, skulle klart det.

ja, det ville vi ha klart, det er bare å skjerpe inn bruken av penger på unyttige ting og tenke mer økonomisk.

må si du imponerer meg :) !

jo mer penger man har å rutte med jo mer bruker man, sånn er det bare :)

Det handler ene og alene om prioritering.

Man klarer det man må, men klart, man bruker det man har og når man har lagt seg til vaner som koster, så er det vanskelig å gi slipp på dem igjen.

Det hele handler om å velge rimelige, men gode løsninger, det handler om å ikke bo seg i hjel og det handler om å flytte lista et par hakk ned.

vi kunne nok ikke det nei.. vi er bare tre enda.. men har huslån på 17000 i mnd og billån på 4000, forsikring på 1500(bil, hus og person).. så kommer jo alt annet i tillegg.. strømmen her er svindyr og lå på 5-7000 pr 2. mnd i vinter.. og er nede i 3000 på 2 månder nå.. kommunale avgifter her er også svindyrt..

bare der overgår vi nok 25000.. :S men hadde vi solgt huset hadde det vært en annen sak.. leie leilighet, slippe kommunale avgifter og det store lånet..

Vi begynte og bygge nytt hus, og jeg ble gravid litt før planen, og endet opp med og miste min inntekt i 3 år, (etter en serie med uheldige hendelser og valg) og da haltet det avgårde med hans lønn på 20.000 i mnd... Vil definitivt ikke tilbake til det nei...

Men må man så må man, og en blir veldig bevist på hva en bruker penger på, og jeg tror det er sundt for alle og ha en periode med stram økonomi.. men som jeg sa, jeg vil ikke tilbake til det...

Annonse

nei, det ville vært alt for lite. vi er bare to foreløpig og har nesten dobbelt så mye utbetalt til sammen.

jeg er sykepleier, jobber natt og ekstra, tjener godt på det, og siden

mannen jobber også natt, spøker det for jobben min når jeg er ferdig med permisjon. Må få meg vanlig dagjobb / trnus eller frilans, og kommer til å rykke kraftig ned i lønn.

Det kommer helt an på hva du betaler i evnt husleie eller lån på hus. Det går nok bra dersom denne utgiften er maks 6000! Vi lever på ca 20 000 når hus/bil- og studielån er betalt. Det går så vidt! Disse 20 000 skal jo da dekke barnehage, strøm, komm.avg, MAT, klær, fritid, bensin og ALT annet. Måtehold må til her ja....Men vi har valgt det slik.

HI her. Takk for mange svar:)

25000kr er inkludert 3 barnetrygder ja.

Vi har enebolig(bor på landet) og bil, med alle de utgifter det medfører. Alle de vanlige utgiftene + 1 barn i barnehage.

Det er virkelig hardt økonomisk, og sliter selvfølgelig litt på parforholdet.. Har levd sånn i 2 år nå, men regner med at ting blir litt bedre fra starten av neste år..

Blir lite luksus, for å si det sånn.. Har ikke vært til frisør på 2,5år, og vi voksne unner oss ingenting, bortsett fra en pose potetgull og en flaske brus på deling en helg i måneden..

HI her,litt sent svar:)

Har undersøkt ang bostøtte, men det får vi ikke.

Sosialhjelp vil jeg ikke søke om før det er fullstendig krise.. Har 2 biler. Bor på landet, med bussavgang kun 4 ganger i døgnet, så mannen må ha bil for å komme seg på jobb.

Jeg føler også at jeg er avhenging av bilen min, da de 2 minste barna har astma, og er mye syke.. Har flere lege/sykehus besøk i løpet av en måned,så tørr ikke å ikke ha bil. Regner med at vi ikke får sosialhjelp før vi evt selger en av bilene.

Men vi klarer oss med ett nødskrik, så lenge ingenting går i stykker eller noe sånt:) Så da får det humpe og gå frem til etter jul:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...