Gå til innhold

Noen med erfaring som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skal man bruke vanlig laken i vogn og i vugge? Til nyfødt baby? Madrassene er jo så ukurante i str? Hva gjør dere? Trenger man noe tisselaken el i begynnelsen? Eller lammeskinn eller noe?

Hva med over baby, august og utover. Teppe over, eller dyne?

Fortsetter under...

Det finnes laken som er laget for madrassene i vogn. Jeg brukte laken. Når det begynner å bli kaldt må du huske på å legge noe varmt i bunnen på vogna. Mange legger på tepper og dyner men glemmer helt at undersiden på vogna, dermed ryggen på babyen er helt ubeskyttet. Jeg hadde et saueskinn i bunnen siden jeg fikk min første i januar og det var oppmot 20 minus.

Kjenn på babyen, det er viktig at babyen ikke er for varm. Har du på dyne og slikt i vogna nå trenger du ikke ha på babyen så mye klær. Jeg brukte ikke tisselaken i vogn siden hun brukte bleie. Du kan godt ha på tisselaken i sengen til babyen i tilfelle uhell da.

Så klart man kan bruke vanlig laken i vogna og vugga. Men som hun andre skriver, saueskinn kan være greit å ha om vinteren. Noen sier man skal ha de på sommeren også fordi ull puster, men dattera mi bla helt svett i hodet av å ligge på det så jeg droppet det. Ikke pakk barnet inn i for mye, det kan være like dumt som å ha på for lite. Kjenn i nakken om barnet er varmt eller ikke. Er det kaldt, ha på dyne. Er det varmt, ha på teppe. Dette må du nesten føle deg fram på..

Du skal få et ordentlig svar:

Du kjøper et barnelaken av de minste. Jeg anbefaler tisselaken, slik at madrassen holder seg.

Vi brukte et korthåret lammeskinn mellom madrassen og barnet. Det både isolerer og er varmeregulerende.

I dypvogn er det ikke behov for pose. Vi hadde et mykt ullteppe fra lille lam og barnet hadde klær på seg tilstrekkelig til at vi kunne ta det opp uten at det frøs. Det var mer enn nok for vår premature. Er du usikker, stikker du en finger bak i nakken til barnet. Er det svett er det for mye klær osv, er det kaldt må du ta på mer.

Vogntrekket på kalde dager.

Husk insektsnett!

Lykke til med ny baby!

Annonse

11:56 her:

Husk også silkeslaken og puter under armene. Husk alle moderne løsninger som får store bedrifter å bli rikere. Husk at jo mer du gjør for barnet ditt, så mye bedre samvitighet få du...

... smatidig som du får en bortskjemt unge som ikke klarer å overleve på egen hånd, som er totallt avhengig av å få hjelp i alle tilfeller, som ikke klarer å ta eget initiativ, som gjemmer seg i telt da folk skjuter utenfor.

Elsker duu barnet ditt, skap en survivor. Eller så se til at det blir en taper. Opp til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...