Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Ift hva de først smaker på? Hvor mange ganger om dagen? hvor lang tid før de kan smake på en ny ting etter de har smakt på 1 ting? når reduseres melkemengden/antall flasker ift måltider..? Jenta er rett over 4 mnd og har enda ikke smakt annent enn mme og morsmelk så lenge jeg hadde det... hun er født 22.3.11.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg startet med èn gang om dagen, og startet med potet og kokt gulrot most med grønnsaksvann. Prøvde også banan tidlig og brokkoli most med potet. Innfør bare èn ny matsort av gangen, og vent gjerne noen dager før du introduserer neste nye ting. (I tilfelle barnet skal reagere, og fordi mange barn trenger å venne seg til en smak før de liker den.)

Babygrøt er selvfølgelig også noe mange starter med.

Når barnet har skjønt mer av hvordan det skal svelge ned maten, og ett måltid om dagen går greit, så øk til ett måltid til. Om du ammer er dette smart med tanke på melkeproduksjonen også, for barnet drikker litt mindre mm når det får fast føde. (Ihvertfall mine barn...)

Tror du bør gi mm/mme minst 4 ganger om dagen selv om barnet får fast føde. Er litt forskjellig hvordan folk gjør dette, men jeg ga mm 3-4 ganger på dagtid helt til gutten min var ca 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...