Gå til innhold

Stemmer det at UFF drukner i barneklær og må kaste mye av det for de har ikke kapasitet til å håndtere alt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi ønsker alle å gjøre en god gjerning...

Dessverre er det slik at i virkelighetens verden er økonomien styrende.

Jeg har jobbet inne hjelpeorganisasjoner i utlandet, og sett og opplevd langt mer enn Ola & Kari: Det koster å sende klær til f eks Afrika, hverken UFF eller Frelsningarmén gjør det.

Den beste løsningen er at du tar kontakt med NAV (sosialkontoret) og spør om de vet om noen som trenger de klærne.

Sett ut det på Gis Bort på Finn.no

Spør helsesøster om hun vet om noen som er trengende.

Uansett, ta det lokalt.

Nå er det jo ikke sånn at man nødvendigvis forventer at barneklær man gir bort til en slik type organisasjon skal bli sendt til utlandet, anonym 12.13... Det finnes også folk i Norge som trenger klær, og som får klær fra feks. Frelsesarmeen. I tillegg er det slik at både UFF og Frelsesarmeen selger klær de får inn i butikken sin og at pengene fra dette salget går til prosjekter de har (selv om jeg har hørt stygge rykter om at UFF ikke er så veldedig som de kanskje gir uttrykk for å være... desverre...). Så jeg tror ikke nødvendigvis HI var skuffet over at klærne hun har gitt bort ikke blir sendt til barn i Afrika.

Til HI:

Hva med å sjekke med Fattighuset hvis du bor i Oslo, og også krisesentere. Du skal ikke se bort fra at de ønsker å ta imot klærne dine. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...